vrijdag 30 november 2007

Joi

De altijd duidelijke bewegwijzering......
Aanblik van de verhoogde rijbanen:
Zonet heb ik een restaurant gebeld om een kamer te reserveren voor vanavond. In het Chinees wel te verstaan! Er is nu namelijk een Japanse vioolsoliste hier om morgen met ons op te treden. Ai en Toshi (ja...de 2 Japanners uit het orkest) hebben haar en nog wat mensen uitgenodigd om uit te gaan eten. Ik ben eigenlijk heel blij dat het me telefonisch gelukt is :)
Misschien is het leuk om weer eens een kijkje op de orkestsite te nemen want het schema is bijgewerkt. De link: http://www.gso.org.cn/english.htm

Het is nu 22:55 en Roddy, Qiao en een vriend zijn net weg. Ze hebben hier nog even een drankje genuttigd. Het was gezellig tijdens het uiteten. Met meer Japanners dan Chinezen (maar 1 Chinees die eigenlijk veramerikaanst is (Qiao dus)). Japans is echt veeeeeel makkelijker dan Chinees. Geen nauwelijks te onderscheiden intonaties of onnabootsbare klanken. De solisite (Akiko Suwanai) is erg aardig en heel beroemd.
Ik ben op de heenweg met de veerboot gegaan. Dat was leuk met alle lampjes die in de rivier weerspiegelen. Alleen de route naar de vertrekplaats toe was een beetje eng want ik werd nogal aangestaard. De straat oversteken was nagenoeg onmogelijk; ik heb zeker een halve minuut midden op straat gestaan (op een zebrapad) met aan beide kanten voorbij razende auto's. Niet geheel prettig maar anders kom je nooit of uren later pas aan de overkant.
Nu ga ik slapen, goeienacht alvast!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Joke,

De koffers staan klaar, maar we mogen niet teveel meenemen, er moeten nog spullen van jullie mee.
We zijn er helemaal klaar voor.
Op de "Witte Wolk" wil ik ook wel eens lopen.
Met die duidelijke verkeersborden komen we wel bij jullie aan.

Groetjes tot gauw,
Jolien