zaterdag 6 september 2008

Foshan

Gisteren hadden we concert in Foshan. Dat is vanaf de compound een uurtje met de bus. Heen duurde het langer want hier zijn de files op vrijdag ook heftiger. In de slideshow kunnen jullie een fotoverslag zien. Een tip: bestel geen 猪红汤 "varken rood soep". Dan krijg je namelijk bloedsoep. Op zich een logische naam maar wisten wij veel! Onder het eten (letterlijk) kunnen jullie het menu zien liggen. Ik ben al blij dat we daadwerkelijk eten hebben besteld want de ober was niet echt (lees: echt niet) behulpzaam. We hebben in totaal voor 24 RMB gegeten. Ruim binnen budget want iedereen kreeg 50 RMB "zakgeld" van het orkest. Het concert zelf was qua samenspel matig. Er waren van die vervelde stoelen waarbij je heupen lager komen dan je knieën.....Helemaal achter tegen zitten was ook geen optie want dan kwam ik niet met mijn voeten aan de vloer. Het was een educatief concert dus er werd tussendoor veel verteld. Om dan de hele tijd actief voor op de punt van de stoel te blijven zitten.......mwoh.
Vanavond spelen we op de ZhongShan universiteit. Die ligt bij mij in de buurt dus ik ga er zelf met de taxi heen. Het is een "bekkenbreker" concert: 1t/m3 staat bij gisteren dan volgen er nog: Chinese stukken, Colonel Bogey mars (geen grapje), bloemenwals, ouv. Candide, goud en zilver wals, drie delen uit het Zwanenmeer, meditation de Thais, een irritant vioolstuk van Kreisler, 1812 en als toegiften een Chinees stuk, de Cancan en de Radetzsky..... Heftig he?

Geen opmerkingen: