zaterdag 11 oktober 2008

Weer zomer :)

De relatieve koelte geldt nu alleen 's nachts. Overdag is het weer zomer maar net niet zo verstikkend als een paar weken geleden. Het zal nu een graadje of 33 zijn. Gisteren hadden we van 15.00 tot 21.20 repetitie. Daar zat een pauze van 17.30 tot 19.00 in. Pfff, of dat nou echt nodig was? Roddy en ik hebben de tijd wel gezellig omgekregen ;)
Deze week is het fijn werken met Yip Wing-sie (de dirigente van HongKong sinfonietta).
De pianosoliste Chen Sa is ook erg goed. Wat kan het toch makkelijk zijn als er gewoon lekker muziek gemaakt wordt. Na onze koffie-drink-actie heeft de dirigente ook wat meer "suggesties" gemaakt aan het adres van de eerste klarinet, hihihi. Vooral over samenspel met de tweede en intonatie met alle medespelers. Het lijkt te werken. Alleen is hij chronisch te laat met een inzet in de Circus polka van Stravinsky. Het stukje is al 7 keer apart gerepeteerd en nog was hij vanmorgen weer te laat. Geduld is een schone zaak zullen we maar denken, toch?
Gisteren was ik supermoe, echt niet vooruit te branden. Na de repetitie ben ik met de bus naar huis gekomen en linea recta in bed gekropen. Vandaar dat er gisteren ook geen blogje was ;)
Mickey heeft zo klarinetles. Hij zou eigenlijk morgen komen maar vandaag had hij opeens ook tijd. Nou ja, dan heb ik morgen meer vrije tijd. Net ben ik naar de voetmassage geweest om alle moeheid eruit te laten drukken/wrijven/duwen. Ik heb nu een nieuwe vorm van voetmassage ontdekt; eerst een uur rechtop zittend gemasseerd worden (rug, nek, schouders, armen, kuiten en voeten) en daarna nog een half uurtje plat liggend rug en een beetje benen. Lekker hoor :)
Vandaag had ik een masseuse die helemaal op me ging zitten. Volgens mij probeerde ze om haar knieen door me heen te duwen. Dat is niet gelukt maar het scheelde niet veel, haha.
Vanavond concert en daarna ga ik een drankje drinken met Sigrid (de Noorse fluitiste die les geeft op de Amerikaanse school).

Geen opmerkingen: