donderdag 3 januari 2008

Gelukkig nieuwjaar!

Hallo allemaal,
Vanuit China de beste wensen en veel plezier/geluk/vreugde/gezondheid in 2008!
Een van mijn goede voornemens is om dit jaar het bloggen vol te houden. Een ander voornemen is om in februari de spagaat te kunnen. Ik zal jullie laten weten of dat gaat lukken ;)
Mijn "harde" leven als muzikant nam weer een nieuwe wending toen we oud en nieuw in de orkestbus gevierd hebben op weg terug van een concert. Wij buitenlanders hebben wel afgeteld en "Happy Newyear" geroepen op 0.00 maar de Chinezen keken ons een beetje raar aan. Hier "telt" 1 januari namelijk niet als een nieuw begin. Zij vieren hier Chinees Nieuwjaar dat ook wel bekend staat als het lentefestival.
Gisteren hebben we het nieuwjaarsconcert in Xinghai (de concertzaal van Guangzhou voor degene die dat even vergeten hadden) gespeeld. Het ging goed en "ze" zijn ook komen luisteren.
Ze zijn hier in China helemaal gek op toegiften. We moesten er maar liefst 4 spelen, waarvan de laatste natuurlijk de Radetsky was.......
"Ze" zijn gisteren gezellig met mij erbij gaan lunchen in de duitse bar. Vervolgens zijn ze naar een park in de stad geweest. Geen origineel plan want 300.000 Chinezen hadden hetzelfde bedacht. Het was toch wel leuk maar erg druk. Hw ging met een taxi naar huis om te tennissen en ik ging naar Xinghai voor de repetitie. Het was erg moeilijk om een taxi te krijgen. Uiteindelijk had ik er een te pakken maar die stond eigenlijk in de verkeerde richting. Dat heeft de chaufeur opgelost door links af te slaan waar het niet mocht en vervolgens tegen het verkeer in (over de andere rijbaan dus) te rijden. Op de rechtse helft van de weg reed namelijk een bus. Midden op de weg stonden ook nog mensen te wachten om over te steken.......volgens mij heeft iedereen het overleefd.
Vandaag ga ik met mam kijken voor verfkwasten en later gaan we naar de voetmassage. Vanavond is er nog een nieuwjaarsconcert. Hw's moeder en haar vriendin komen luisteren want we hebben gisteren 2 vrijkaartjes van het orkest gekregen.

5 opmerkingen:

Ilse zei

He Joke en Haiwen!

Voor jullie ook een heel goed 2008 gewenst!!!

X Ils

Anoniem zei

gelukkig nieuwjaar!!!!

annet zei

hallo joke en haiwen

wij wensen jullie ook een super 2008

groetjes wil, annet en kjell

Jo en Riny zei

Joke Haiwen en de rest van de club

Een voorspoedig 2008, een goede gezondheid en veel positieve muzikale , zakelijke en relationele ervaringen.

Riny en Jo

Anoniem zei

En kun je die spagaat inmiddels al??? Groetjes Giselle

PS leest alle berichten tot december terug ;) om alles in te halen :)