donderdag 21 februari 2008

Lente

Jaaaaaaaaaa, het weer gaat de goede kant op! 's Morgens hoeven we al niet meer bibberend van de kou op te staan, de extra deken kan af en het zonnetje schijnt. Het zal een graad of 20 zijn, denk ik zo. Heerrrrrrrrrlijk :) Haha, laat me nu maar even genieten want al te snel zal hier wel weer staan: "pff, wat is het heet zeg". Maar nu nog niet, het is gewoon "normaal" lekker weer. Net ben ik bij de Japanner gaan lunchen. Om 14.30 was ik thuis. Vanavond gaan we met de dirigent uiteten bij het Seafood restaurant aan de andere kant van de rivier (vanuit mijn flat gezien). We gaan pas om 20.15 dus dat is wel laat. Ik ga om 19.00 even mee naar Hw's ouders om een klein hapje te eten.
Ik moet zeggen dat de dirigent positief blijft en zich niet uit het veld laat staan als er voor de 4de keer wat fout gaat, zelfs na het al 2 keer apart gerepeteerd te hebben. Hij vraagt nu wel: "Wat hebben jullie nu fout gedaan? Als jullie het niet weten heeft het geen zin om het nog eens te repeteren." Dit doet hij op een aardige manier. Vreemd was wel dat toen hij direct tegen de cello's zei:"schrijf dit nu in jullie partij" niemand dat deed. Snap je dat nou? Ik niet! Als het er toevallig al stond, letten ze wel heel slecht op want het ging nog altijd fout. Het klinkt door deze zware arbeid wel stukken beter. Als het uiteindelijk goed gaat, is het ook perfect en laat hij dat ook weten. Leuk is dat de houtblazers het minste commentaar krijgen. Strijkers, koper en slagwerk moeten vaak trekjes apart oefenen.
Tot de volgende keer maar weer!

Geen opmerkingen: