zaterdag 12 juli 2008

Lunch :)


Vandaag hebben we weer eens bij de Japanner geluncht. Het is vandaag namelijk Qiao's (rechts) laatste concert. Naast haar zit LiJuan; ook fluitiste.

Mmmmmmmm, bief Fumiyaki (neeheeee...... helemaal niet "jakkie") met miso-soep, sashami en ei (in dat potje en dat vind ik niet lekker dus heeft Qiao dat opgegeten).

Na de lunch zijn we met hen een drankje gaan drinken. Hoho! Gewoon een sapje want we moeten nog werken vanavond. Ik heb er al erg zin in :) Op de foto staan ChongLee en Maarit (beide vrienden van Roddy).

Gisteren hebben we voor het eerste het 6de deel van de symphonie geoefend. Ik moest bijna (nou, eigenlijk gewoon echt) huilen. Jeetje, heel ernstig! Het is gewoon te mooi. Het komt ook in combinatie met mijn eerste lustrum in China; morgen ben ik er precies een jaar :)
Elke keer als de melodie opnieuw begon moest ik echt even slikken. Ik ben benieuwd hoe het vanavond zal gaan. Ik schiet al vol als ik eraan denk (wel op een goede manier hoor!). Gelukkig hebben we tijdens de doorloop vanmorgen het 6de deel niet gespeeld. Na het 5de deel zei de dirigent: "OK, tot vanavond!". De baas moet vaker komen want we klinken nu ls een heel ander orkest, er wordt zelfs op stemming en karakter gelet. Misschien was ik daardoor ook "touched".
Ik ga maandag met Willem en Emilie naar Guilin. We wilden eigenlijk morgen vertrekken maar er waren alleen nog zitplaatsen in de trein. De reis duurt van 17.00 tot 6.00 dus hadden we liever slaapplaatsen. De kaartjes voor maandag zijn al binnen.

Geen opmerkingen: