donderdag 30 oktober 2008

Mahler 4

Gisteravond de eerste "echte" rep. voor Mahler 4 gehad. Dus met de juiste opstelling, iedereen aanwezig en met dirigent.  Het fijne is dat de dirigent deze keer geen saai spel en verslappingen toelaat! Aangezien wij de hele symphonie met zo weinig mensen moeten invullen moet iedereen er vol voor gaan. "Jongens, jullie moeten spelen zoals Joke" was dan ook het advies, hihi. Het is wel supervermoeiend. Niet alleen speel ik zowat alle klarinetpartijen (1,2, es en bas) maar ook de trompet en met name de hoorn partij. Veel spelen en veel solo's. Wat wil je nog meer, hahaha! De esklarinet partij speel ik op de bes klarinet (zeer fijn gis3-a3 enzo....).
Vandaag ga ik het rustig aan doen want ik ben best moe. Beetje oefenen om de rieten te checken, beetje South Park kijken en wat yoga. Ff in energie besparings mode dus want tijdens de repetities en het concert moet er geknald worden. Nu nog een riet vinden dat alles kan: ppp t/m fff, mooi vol en geen bijgeluiden in enig register..... Een moelijke keuze want de solo's zijn ook in elke sterkte en een ruiserig piano of een schel forte zijn geen optie. Maar goed, ik heb eindelijk de kans om eens flink te toeteren en te laten horen wat ik kan en dat is heel fijn na zo'n lange tijd!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hup Joke! Laat je horen!
En nog het allerbelangrijkste: geniet ervan!

Groetjes, Cyrina