woensdag 15 oktober 2008

Wat een dag!

Pfffff, het is 23.40 en ik ben net binnen van een concert in XingHai. Het was een concert van het Vancouver Symphonie Orkest met Hilary Hahn als soliste. Het was mooi :)
Vanmiddag werd ons opeens verteld dat we gratis naar het concert konden gaan luisteren. We hoefden alleen even op een lijstje in te schrijven. Dat heb ik dus gedaan. Typisch gevalletje Chinese last minute aanpak, hihi.
Maar goed, vanwaar die "pffff"? Nou, dat zal ik nu vertellen: om 6.30 ben ik met redelijk wat moeite opgestaan. Na wat gefrutsel ben ik om 8.30 aan het klarinetconcert van Francaix gaan oefenen. Om 9.15 belde Candy (van de coffeeshop) met wat vragen over ons programma voor morgen. Met name hoe bepaalde dingen in het Chinees vertaald konden worden. Dit duurde best lang zodat ik met de telefoon aan mijn oor de klarinet heb opgeruimd. Om 10.00 had ik namelijk fitnessles. Na de les heeft de coach een actiefoto van mij gemaakt voor een reclame. Ik moest ook nog op een blaadje wat over hem schrijven (in het nederlands). Toen naar de Fengetjes voor de lunch.... om 13.00 met de taxi naar XingHai gegaan voor de repetitie. Ze waren nog niet uitgerepeteerd aan het ochtendprogramma dus begon ik pas om 14.00 met spelen. Het ging weer erg snel vandaag (gelukkig!!!) en om 14.40 ging ik samen met Michael naar de coffeeshop om de laatste puntjes op de i te zetten. Dat plan was ergens tussen de lunch en de taxirit ontstaan...... Candy had het goede idee om op de achterkant van het programma nog wat info over 23/113 CMS te geven. Jaja, dat is onze naam :) CMS staat voor chamber music society. 23/113 mag je eens over nadenken ;) Zat ik daar met een geleend laptopje samen met Michael wat te verzinnen over waarom we dit eigenlijk doen. Ik zal er later deze week even op terug komen. Om 16.00 moest ik naar huis (met de bus dit keer). Om 16.40 belde een pianist op om te vragen of hij de partijen voor het concours kon komen halen. Om 16.50 zou hij bij ZhongHaiMingDu zijn. Omdat ik allang blij ben dat er pianotechnische actie is, ben ik de partijen buiten gaan brengen. Op weg naar zijn auto kwam ik mijn leerling en zijn moeder al tegen. Ondertussen heb ik ook nog ergens 20 sms reminders gestuurd voor het concert. Na de les (18.15) heb ik 20 minuten kunnen repeteren aan het programma voor morgen want om 18.45 stond het avondeten klaar. Vanmorgen wist ik nog niet dat ik vanmiddag in de coffeshop zou zitten, anders had ik dat eerst gerepeteerd. Na het eten, hups, de bus weer in naar XH. Het concert was pas om 22.45 afgelopen. Er waren geen bussen en taxi's maar gelukkig was Hw onderweg naar huis en kon hij me even oppikken. Nu ga ik dus SLAPEN!!
Als je tijd hebt, kun je morgen na 14.00 NL even duimen want dan zijn we aan het spelen :)

Geen opmerkingen: