donderdag 5 maart 2009

When it rains it pours.....

Voor het eerst in lange tijd regent het weer keihard. De stad was hard toe aan een wasbeurt. Het water dat wegstroomde was zwart van de stof en algemene smurrie. Ik was aan het fitnessen toen het begon dus ik ben na de les maar een paraplu gaan kopen. In de winkel waren ook sjaaltjes in de aanbieding voor 10 RMB per stuk..... Ik heb er 3 gekocht :) In de kleedruimte bij het fitnesscentrum werd mij even verteld dat ik flink afgevallen was en dat het verschil met een tijdje geleden erg groot was. Toen was ik namelijk dik (?!). Nou, dan weet je weer dat je in China bent! Dit werd mij verteld door een mevrouw die ik niet eens ken en die aan het strippen was zodat ze op een gegeven moment in haar blootje met mij stond te praten. Only in China! Ik heb maar netjes "dankjewel" en "oh ja?" gezegd en toen ben ik weg gegaan.
Zometeen zal ik de regen moeten trotseren om met het kwartet te gaan repeteren.
Ik ben behoorlijk moe en gisteren lag ik al om 21.10 in bed. Ik hoef alleen voor de pauze te spelen dus kon ik om 20.30 uit Xinghai vertrekken. Er moet ook veel (te veel) overlegd worden voor het kwartetconcert op de 15de. Volgende keer ga ik meer zelf doen want dan is het tenminste in een keer klaar. Nu wordt er over elke minieme beslissing 10 keer gemaild en kost het me veel te veel tijd en energie. En dan de kaartverkoop: mensen die ik heb uitgenodigd gaan bij iemand anders betalen (die die taak op zich genomen heeft) en dan zegt diegene: "IK heb al zo en zoveel kaartjes verkocht." Pffff, vermoeiend hoor!

Geen opmerkingen: