woensdag 22 augustus 2007

星期二

Hier een indruk van een "regenbuitje" in Guangzhou. De foto's zijn in de slaapkamer gemaakt om 17.00. Zoals je kan zien, regent het nogal hard. De gebouwen aan de overkant zijn nauwelijks nog te zien. Het heeft een keer zo hard geregend, dat je ze helemaal niet meer kon zien. Uiteraard dondert en bliksemt het ook flink. Vanmorgen om 6.00 uur onweerde het ook. Een hele harde donder kwam precies samen met de flits. Ik schrok me helemaal te pletter. Voor het eerst ben ik zelfs de keukendeur dicht gaan doen omdat de wind de regen naar binnen joeg. De keukendeur grenst aan een klein balkonnetje, daarom staat hij eigenlijk altijd open. Op dat balkonnetje bewaren we de schoonmaakspullen en de plastic tasjes. Ook de wasmachine staat daar. Grappig he; een wasmachine op het balkon.
Blijkbaar ben ik nu niet "eng" meer: vanmorgen bij de yoga kwamen er allemaal mensen met mij kletsen. Ze vroegen bijvoorbeeld waar ik vandaan kwam, of ik al werk had, of ik ook Kantonees kon verstaan enz. enz..... Wel gezellig! In de les loopt de lerares rond om te kijken of iedereen het goed doet. Toen ze bij kwam vroeg ze of ik mijn knieën nog verder uit elkaar kon duwen. Dat was echter onmogelijk (althans niet zonder blijvend letsel). Ik zei dan ook: "dat lukt niet" (er gaat wel wat verloren in de vertaling) en iedereen vond dat grappig, want die oefening was lastig, zelfs voor de doorgewinterde types. Met de intergratie gaat het dus de goede kant op!
Ik heb vandaag ook maar weer eens een half uurtje gestudeerd.
Momenteel zit ik in de woonkamer. Hw en zijn vader zijn aan het kletsen, de poetsvrouw is bezig en de tv staat aan. Een gezellig zooitje dus. Er wordt op dit moment ook een chinees-engels woordenboek op mijn computer geïnstalleerd. Is het nog gelukt om de karakters in de blog van gisteren te bekijken?

3 opmerkingen:

Unknown zei

H die J !

Nou kan ik wel die chinese karakters zien...maarre, wat het betekend wordt niet in ABG (algemeen beschaafd geleens)uitgelegd :p
Nu je die Hela curry kunt krijgen heb je alleen nog maar de Remia mayo nodig voor een echt frietje speciaal ! Ik neem tenminste aan dat uitjes geen probleem zijn ;)

Ik ga weer eens verder genieten van de mooiste zomer in jaren !!!!

Tot wederlezens o.i.d.

Bert.

Paul en Annemie zei

Hoi Joke,

Dat klinkt best gezellig, daar bij jou in de flat.Kan me trouwens best voorstellen dat je schrikt van dat onweer (ik ben nl.ook niet zo'n held met onweer)
Groetjes Annemie
P.s
Onze computer kan helaas geen chinees !!! Ben dus best nieuwschierig...........

Maya zei

jo,
helaas pindadakaas.. Dat is dus niet gelukt..

groetjes Maya