zaterdag 1 september 2007

пятница

Da jia hao! (Hallo allemaal!)
Hier dan onze nieuwe auto. De eigenaren staan er trots bij he? De auto is meteen goed gebruikt vandaag. Hw heeft namelijk een bespanmachine voor zijn tennisrackets gekocht. Deze is aan de rand van de stad afgeleverd. Om een of andere vage reden werd hij niet bij ons thuis of bij ons in de buurt afgeleverd. Hw's oom woont bij het aflevercentrum in de buurt. Hij is met Hw en Qiang dat ding gaan halen, terwijl Hw's ouders en ik bij de oom thuis aan het wachten waren. Dat was nogal saai, maar ja. Omdat we er toch al waren, zijn we maar gaan uiteten met die oom en tante. Voor het eerst was het eten wat minder lekker. Het gebied in de stad waar de oom en tante wonen was 5 jaar geleden nog platteland.......Er staan nu wel flats maar de mentaliteit is anders dan in het centrum. Het eten is er zelfs nog goedkoper. Met zeven mensen hebben we voor 15 euro gegeten. Zij vonden het allemaal wel lekker. Of dat mede kwam doordat het zo goedkoop was, weet ik niet. We hebben trouwens buiten gegeten want binnen was er geen plaats meer. Dat was wel grappig. Hw's vader is vandaag weer naar het kantoor van het orkest geweest voor mij. Dit keer om mijn paspoort in te leveren. Daar wordt namelijk mijn verblijfsvergunning in geplakt. Ik weet alleen nog steeds niet hoe laat, waar en hoeveel ik moet repeteren volgende week. Als morgen overdag niemand belt, belt Hw morgenavond voor mij naar de vice voorzitter. Hw is nu trouwens heel blij zijn bespanmachine in elkaar aan het zetten.

Geen opmerkingen: