maandag 20 augustus 2007

Sunday

Vandaag heb ik voornamelijk mahjong gespeeld. Er is een vaste groep die bijna elke zondag bij mijn schoonouders thuis gaat spelen. Dat zijn: de coach van het Chinese waterpoloteam en zijn vrouw, twee vrienden (ook een stel) van Hw's ouders en Hw's ouders zelf. Dat zijn dus 6 mensen. De twee die niet spelen liggen op de bank te slapen, een krantje te lezen of zijn aan het koken. Nu ben ik er ook nog bij dus wisselen we elkaar wat vaker af. Deze mensen spelen al hun hele leven en zijn dus supersnel. Ik kan ze nu aardig bijbenen maar soms gaat het net te snel. Ik heb me vandaag goed staande weten te houden. Volgens mij heb ik zelfs een beetje geld gewonnen. Dat weet ik niet zeker omdat ik uit dezelfde pot als mijn schoonouders gespeeld heb.
De tyfoon is nog niet langsgeweest maar het weer was wel ontzettend drukkend; heet en vochtig. Het was niet te harden vandaag. Ik zit nu dan ook in de slaapkamer met de airco (alvast) aan. Een van de mensen was jarig vandaag. Daarom hadden we een lekker glaasje wijn bij het eten. Hw's moeder had de favoriete gerechten van de jarige gemaakt. Ik heb het daardoor maar bij wat boontjes en kip gehouden. De kip hing overigens vanmiddag weer in de keuken..... Een ander gerecht was reepjes varkensoor. Nou, dat vind ik toch niet zo lekker.
Over twee weken moet ik gaan werken (gelukkig maar!). Ik heb gisteren de partij bestudeerd met de cd erbij. Vanaf morgen moet ik maar weer eens embouchure gaan opbouwen. Van dat drukkende weer wordt je trouwens erg duf en slaperig. Telkens denk ik: o, nu ga ik dit even doen. Meteen daarna: mmm, laat maar. Niet echt productief dus. Maar goed dat het nog vakantie is. Nu ga ik in bed mijn nieuwe Engelse boek lezen. Alvast goedenacht!

1 opmerking:

Unknown zei

Hoi Joke,

vandaag was ook een heerlijke dag hier. Daarom zijn we met 15 man sterk de ijsjes route gaan fietsen. Een fietstocht van ong. 27 Km. met 3 ijssalons als rustplaats. Bij 2 van de 3 heb ik me een ijsje gegeten. Gelukkig gingen we bij terugkomst lekker BBQ-en, wat krijg je toch een honger van fietsen. Hopelijk heb je niet te veel last van de storm.

Greetz en tot meels.