donderdag 16 augustus 2007

Wednesday

Namens Hw bedankt voor alle leuke reacties op zijn verjaardag!
Vandaag was een beetje een slome dag. Het wordt hoog tijd dat ik kan gaan werken, ik heb nu veel te veel tijd om na te denken. Mickey (voor wie het vergeten is: de kleinzoon van een vriendin van de moeder van Hw) heeft vandaag klarinetles gehad. Dale (de zoon van degene die nu de baan heeft van Hw's moeder) is nog even langsgekomen om te kijken en te luisteren. Waarschijnlijk gaat hij ook klarinetten. Hij zal lesnemen bij de "gewone" leraar van Mickey voor de basisbeginselen. Het zit er dik in dat Dale over een tijdje ook les van mij wil. Na de les zijn we naar het huis van mijn schoonouders gegaan. Daar was de jaarlijkse vakantie bijeenkomst van de collega's van Hw's moeder (zij is al met pensioen). Mahjongen en eten dus! Deze groep was erg lawaaierig. Veel en hard gekakel zeg maar. Niet dat ik daar tegen ben, maar in het Kantonees kan ik er geen touw aan vast knopen! Ik werd er erg snel moe van. De lunch was heel uitgebreid. Naast diverse soorten zelfgemaakte sushi waren er nog een soort salade, groenten en een soort spaghetti. Na de lunch heb ik nog maar heel even gespeeld, want ik viel zowat in slaap.
Even nog wat info over het leven in China; in een van mijn vorige blogjes heb ik verteld over de smerigheidgraad (zeer hoog) van de openbare toiletten. Ik heb toen niet vermeld dat de w.c.'s in China van "het gat in de grond" model zijn. Ook is het de bedoeling dat je het w.c. papier in een prullenbakje gooit en niet doorspoelt. Het prullenbakje is meestal heel klein en het aantal mensen dat de w.c. gebruikt groot. Mmm, ik denk dat ik de rest wel aan jullie verbeelding kan over laten.....
Morgenmiddag gaan we naar het huis van de oma van Mickey. Dat ligt een beetje buiten de stad. Daar is het dus wat rustiger. Om 7.00 's morgens begint een of andere machine lawaai te maken. Dit duurt tot 23.00 :S Waarschijnlijk wordt die machine gebruikt om flats te bouwen. Het klinkt alsof er twee grote metalen vlakken over elkaar heendraaien, die in geen jaren een likje olie hebben gehad. Dat geluid draagt erg ver. Ik word er af en toe horendol van (nu bijvoorbeeld en ook om 7.00).
BFN (Bye For Now!), Joke

1 opmerking:

Anoniem zei

zo jo
je krijgt nu al last van spammers die willen dat je een link naar hun site laat maken...
Das snel ;).
Wat dat geluid betreft: ik zou snel een kannetje olie kopen en dat aanbieden aan de eigenaar van die machine,

groetjes Maya