maandag 3 september 2007

воскресенье

Vanmiddag zijn we gaan uiteten. Hier een paar van de gerechten. We zijn aan de rand van de stad gaan eten, bij een meertje. We zaten wel met onze groep in een aparte kamer. Aan de rand van de stad wil dus zeggen: boereneten, hahaha. Vandaag was het wel lekker. We waren met ongeveer 25 mensen en de schade bedroeg 880 RMB (88 euri). Een deel van de groep kwam naar onze flat om ons op te halen. Hun auto was al vol dus heeft Qiang hen achtervolgd met onze auto. Dat ging wel goed. We zaten maar een keer bijna op de verkeerde weg. Door een beetje illegale actie uit halen, kwam ook dit weer goed ;)


Het uiteten was ter ere van de verjaardag van de meneer in het midden. Hij is 73 geworden. Hij is de man van een oud collega van de moeder van Haiwen. Snappie? Links Hw's vader en rechts Qiang. Ik zal morgen wat meer foto's uploaden van het restaurant. Uiteraard hadden ze ook bakken met verse garnalen (en wormen en schelpen...).
Op de terugweg hebben we Hw in de stad afgezet. Hij is met een vriend aan het winkelen voor tennisspullen. Hij is nog niet terug. Ik zit nu op de bank te typen en het "Concert voor orkest" van Bartok te luisteren. Hw brengt mij morgenvroeg naar de reptitie (met de bus). Ik meen gehoord te hebben dat ik ALLEEN terug kan komen. Hw's moeder heeft voorgesteld om te gaan "yam cha" (dim summen) voor lunch om mijn eerste werkdag te vieren. Ach ja, waarom niet he? Dinsdag moet ik ook 's middags repeteren. Als je toevallig vannacht om 4.00 wakker bent, kun je even duimen, want dan begint de repetitie :)

2 opmerkingen:

Paul en Annemie zei

Nou, dat "Boeren-eten" ziet er wel lekker uit !!
Ik begin maar nu alvast te duimen voor je, want ik ben bang dat me dat vannacht niet zal lukken.
Toi,toi,toi.

Groetjes Annemie

Unknown zei

Hoi Joke,

Ik ben nu beter op de hoogte van je doen en laten dan toen je nog hier beneden woonde. Maar het is wel stil hoor, middagdutje gaat minder goed.
Geen idee wat dat voor een boom is.
Ik had vroeger een professor die ons moeilijke termen leerde "om indruk te maken op familiefeestjes". Hierbij een website waar je in dit opzicht misschien iets aan hebt.
Groetjes, Albertine
http://www.chinadaily.com.cn/china/2007-08/20/content_6034039.htm