dinsdag 4 september 2007

Montag

Hier een foto van het "boerenrestaurant". De airco bestaat uit twee delen: ventilatoren aan het plafond en water dat over de golfplaten stroomt. Dat kun je zien aan de waterdruppels die van het dak afvallen.
Je hebt dus binnen altijd veel lawaai van het watergekletter. Dit is maar een klein stukje van de hele constructie. Het ziet er wel allemaal ongeveer zo uit.
Ook nog een plaatje van het aanbod....

Vanmorgen had ik de eerste repetitie. Het bleek een houtblazers repetitie te zijn. We hebben zonder dirigent gerepeteerd. We zijn om 10.00 uur begonnen. Om 12.00 uur waren we klaar en zijn we opgehouden. Officieel duurt de rep. tot 12.30. Er is ook een Engelse jongen die hobo speelt. Hij is alleen naar Guangzhou gekomen. Hij moet vanmiddag nog naar het prik- en scancentrum. Morgen zal ik hem uitnodigen om woensdag hier bij ons te komen lunchen. Morgen hebben we namelijk 2 repetities: 10.00-12.30 en 14.30-16.00. Het schijnt dat de lunch door het orkest geregeld wordt. Ik ben benieuwd! Hw is vanmorgen met mij meegegaan om de busroute nog even te checken. We konden echt maar net de bus in. Ik stond naast de deur op het stuk waar je eigenlijk niet mag staan, zo vol was het. Lekker met een klarinettas op je rug en een handtas, waar je enorm goed op moet letten. Er schijnen namelijk nogal veel tassenrollers te zijn in de bussen. Ik ben ALLEEN met de bus teruggekomen. Dat ging prima.
Toen ik aankwam, zijn we meteen gaan luchen (Hw's ouders en Hw). Ze hebben mij getrakteerd omdat het mijn eerste werkdag is. Ik begin echt fan te worden van typisch Kantonees eten, hahaha! Ik ben zelfs al over mijn "botjesfobie" heen en eet nu alle vlees met bot. Hoewel ik het niet erg vind als er geen botjes in zitten ;)

1 opmerking:

Unknown zei

Hé Joke,

Werd je er een beetje wijs uit? Repeteren in het Chinees?

Het is natuurlijk heel fijn dat ze zo goed op je passen, maar het lijkt me inderdaad heerlijk dat je weer ergens zelfstandig naartoe kunt.

Gister werd ik trouwens ook weer eens gebeld voor een schnabbeltje. Het betaald 20 euro voor een repetitie en 25 voor een concert. Da's nog erger dan Sondheim haha...maar ja, het was te proberen natuurlijk.

In ieder geval ben ik wel weer veel aan het spelen. Binnenkort ga ik liederen van Arnold Cooke spelen met een zangeres en een pianiste. Da's wel erg leuk.

Succes deze week met repeteren en je eerste concert.

Groetjes Carolijn