maandag 17 september 2007

日曜日

Hier onze "kantine". Althans de enige plek waar we wat te drinken kunnen krijgen in de pauze. Er is gelukkig ook een Franse bistro op de hoek.
Uhm....ik durf het bijna niet te zeggen maareh...we zijn vanavond met een hele groep uit eten geweest. We hadden twee ronde tafels nodig. Gelukkig had iemand rode wijn meegenomen want alleen thee begint toch wat te vervelen ;)
Ik heb de "gan bei" traditie goed in ere gehouden; "gan bei" betekend letterlijk "droog glas". Als iemand met je komt toasten moet je je glas helemaal leegdrinken. De glazen zijn wel wat kleiner dan wij gewend zijn, geen probleem dus!
Het was maar goed dat we wijn hadden want het eten was wel erg "Chinees" vandaag: darmen, duif, kip met bot en vel (koud), tofu, soep en nog wat andere dingen. Niet geheel mijn smaak dus, maar ik heb wel wat dingetjes mee kunnen pikken. Vanmorgen heb ik wat Chinees geleerd, daarna wat mahjong gespeeld en 's middags zijn twee leerlingen geweest: Clarke voor Engels en Mickey voor klarinet. Mickey en zijn ouders zijn ook mee uit eten geweest.
Nu zit Hw Terminator 3 te kijken, echt origineel zeg.....hij heeft 'm eigenlijk al gezien, zucht...
Mijn boek is alweer uit, ik zal zo een nieuw exemplaar uitzoeken.
88!

Geen opmerkingen: