maandag 1 oktober 2007

Domingo

Hallo luitjes,
Het was weer eens heet vandaag. Echt van dat "laten we maar in de schaduw blijven anders verbranden we levend weer". De straat oversteken kon nog net. Wel stond er vanmorgen een flinke wind. Dat was erg prettig. Toch heb ik vandaag alvast twee truien gekocht (als je er twee kocht kreeg je 50% korting, in totaal heb ik voor twee truien 16 euro betaald). Als het eenmaal echt af begint te koelen, heb je het relatief gezien veel sneller koud. Waarschijnlijk moet ik met 25 graden al een blouse aantrekken. Ik ben natuurlijk ook niet gewend aan het feit dat het op 30 september nog 35 graden is.
Morgen begint de vakantieweek voor (bijna) alle Chinezen. Hw en ik gaan waarschijnlijk woensdag naar Hongkong om zijn visum te regelen. Sinds 1 september moet je China uit om dit te doen. Gelukkig heeft HK nog altijd een aparte status.
Vandaag heeft Clarke weer Engels les gehad. Zijn schoolleraar is erg lui; een deel van een proefwerk bestond uit opdrachten uit een (Engelse) schoolkrant. Die krant behandeld de teksten uit het lesboek van de leerlingen.
O ja, bij mijn truien hebben we voor 6 RMB een theekop aangeschaft (60 cent). Mickey had klarinetles vandaag. Hij moet o.a. de Fantasiestucke van Schumann oefenen voor een examen. Er staan redelijk veel foute noten in de partij (voor de kenners: de sprong van es2 naar es3 is opeens een sprong naar g3 geworden....ahum?!).
Die arme jongen zei nog dat hij wel van die partij moet spelen (inclusief foute noten) omdat dat de examen partij is. Nou ja!! Ik heb hem in relatief milde bewoordingen verteld wat ik daarvan vond. Hij vroeg me of ik dat ook aan zijn moeder wou vertellen, hahaha, dat zal ik volgende week wel doen. Zowieso moet hij al een aklarinet partij op besklarinet spelen...
Zo, dat was de zondag!

1 opmerking:

Paul en Annemie zei

Hey Joke,

Ik heb net op "google earth" gezocht naar jou flatgebouw.Klopt het dat jullie wonen bij de JiangWan Bridge? Daar staat een groot flatgebouw, kan dit jullie flat zijn ? Ben benieuwd.
Groetjes Annemie