woensdag 3 oktober 2007

Martedì

















We wonen toch wel hoog he?
Vanmorgen ben ik maar weer eens naar yoga geweest. Het was een redelijk heftige les, ik was best moe na afloop.
Goed nieuws: mijn loon is binnen!!! :)
Het was nog een heel gedoe om te kunnen pinnen. Ik word namelijk in dollars betaald. Die moeten dus eerst gewisseld worden in RMB. Gelukkig was het niet druk in de bank want het gaat niet echt snel: eerst moet je met je bankboekje checken of het geld binnen is. Dan kun je naar een loket waar je op drie verschillende documenten een handtekening moet zetten. Eigenlijk moet je ook ELKE KEER een kopie van je paspoort inleveren. Die kopie moet je zelf maken en meenemen, dat doet de bank niet voor je. Ik heb geluk gehad dat het op dat moment niet druk was, anders had ik dus buiten ergens een kopie moeten maken. Nou, een stempel of 8 verder kun je pinnen en staan er alleen RMB's op je rekening. Wat een gedoe zeg, ze zijn hier helemaal formulier en stempel gek.
Morgen ga ik met Hw naar Hongkong om zijn visumaanvraag in te dienen. Het is maar de vraag of dat lukt, want een document is door een ambtenaar gewijzigd, maar niet opnieuw uitgeprint. (Dat mag namelijk niet omdat het dan niet meer het eerste officiele formulier zou zijn waar de rest van de formulieren op gebaseerd is, snappie??? nee? Ik ook niet.......)
Laten we hopen dat het lukt. Zoniet moet de hele procedure opnieuw gestart worden.
De hele situatie heeft wel wat ironisch: mijn verblijfsvergunning en alle andere bureaucratische rompslomp zijn allang geregeld (dankzij mijn orkestbaan). Hw: een ex Chinees, heeft nog niks.
Jullie horen op zijn vroegst donderdagavond weer wat van me en ons avontuur in HongKong.
Tot dan!

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoihoi,
Tjongejonge je hebt me een heel boek nagelaten ;-) Loop heel wat achter maar heb zo ook wel weer iets leuks om te doen , kijken wat mijn nichtje de laatste maand heeft gedaan :)
We zijn net terug van onze "huwelijksreis" en ik wou je heeeeel erg bedanken voor je mailtje !!! Vond het echt super om daar iets van jullie te vernemen !!!
Ook moet zou ik je volgens je pap een foto moeten doorsturen, het schijnt nl dat jij ook in het zwart bent getrouwd ??? Hihi hebben we toch nog iets gemeen ;-)
Een dikke knuffel uit België en nogmaals bedankt hè ...
Groetjes Sam