maandag 8 oktober 2007

Domenica

Hallo,
Vandaag heb ik met drie oude dametjes mahjong gespeeld. Ik heb dik gewonnen ;) het was voornamelijk heel gezellig, zeker nu ik meer Kantonees kan verstaan. Dat scheelt toch enorm!
Vanmiddag hadden Michey en Clarke weer les. Beiden gaan goed vooruit en de lessen vanmiddag verliepen heel soepel. Hw ging weer eens tennissen met zjin vriend Stan. Op een gegeven moment kwam er een klein jongetje met een knuffelbeer naar de tennisbaan. Dit jongetje was gestuurd door de ex vriendin van Stan. Zij wou het blijkbaar weer goedmaken. Wij hadden al afgesproken om uit te gaan eten dus is zij maar meegegaan. Hoezo, rare situatie? Maar het ging wel OK. We zijn gaan uiteten bij een Macaus restaurant. Macau is een vroegere kolonie van Portugal. Er is daar dus een soort "fusion kitchen" onstaan. De gerechten waren een beetje vreemd maar wel lekker (koude kip en kwal, een soort curryvorm van zuurvlees enz.).
Het restaurant ligt in een ander deel van de stad in de buurt van een hele grote boekenwinkel (die van de enorme rij bij de kassa). Nou, op zondagavond is het een stuk beter uit te houden daar. Helaas had ik mijn bankpasje niet meegenomen. We hebben dus maar een paar boeken kunnen kopen. Daar kan ik voorlopig wel even mee vooruit. Ik heb ook wat Chinese lesboeken gekocht en een boek met Chinese uitdrukkingen. Altijd handig toch? Als geheugensteuntje heb ik ook een yogaboekje met dvd gekocht voor maar liefst 1,50 euro. Dat is toch een voordeel van het wonen in China; op zondagavond nog even winkelen als het uitkomt :)

Geen opmerkingen: