dinsdag 9 oktober 2007

Segunda-feira

De repetitie vandaag was echt niet nuttig. We hebben 1 uur met de houtblazers met een celesta en een harp bij elkaar gezeten om een paukenconcert van Kraft te oefenen. Helaas is dit zonder dirigent onmogelijk. Dit omdat de maatsoort om de haverklap veranderd. Na een uur hebben we besloten dat we wel klaar waren.
Na de repetitie ben ik met Jenny (fluitiste) naar haar huis gegaan. Zij woont ook in de compound van het orkest. Niet in hetzelfde gebouw als Roddy want zij is geen buitenlander. Haar kamer is best OK alleen de badkamer is nogal slecht; de wc is van het "gat in de grond" model en de douche hangt net ernaast. De wc is dus in feite ook het afvoerputje. Dit komt echter vaak voor in iets oudere Chinese huizen maar relaxed is toch anders. Voor lunch hebben we noodles met sate smaak en een kom soep gegeten in een eethuisje. Dat kostte 8 RMB per persoon. Daarna zijn we gaan winkelen. Ik ben weer in de enorme boekenwinkel geweest. Ditmaal gewapend mèt bankpasje ;)
Na het winkelen zijn we terug naar haar huis gegaan. Ik wilde eigenlijk al naar huis gaan toen haar vader langskwam (hij woont in Peking maar moest hier in de buurt vergaderen). Ze nodigden me uit om mee te gaan uiteten. Ach ja, waarom niet? Er ging ook nog een violist mee.
Wel een goede actie om wat meer mensen te leren kennen. Na het eten moest ik toch snel naar huis want Dale had om 20.00 Engels les.
Vandaag was ik voor het eerst zelf tevreden over het niveau van mijn Chinees. Jenny spreekt ook redelijk goed Engels dus kon ik er soms een Engels woord tussendoor gooien. In de winkels kon ik alles zelf vragen :)

Geen opmerkingen: