woensdag 17 oktober 2007

tiistai


Hier het Nam yuan restaurant. "Nam yuan" betekend "zuidelijke tuin". Zoals je op de foto's kan zien doet het restaurant zijn naam eer aan. Om 9.00 kwamen we hier aan om te "yam cha": "thee drinken". We hebben ook wel thee gedronken hoor! Toch wel wat meer lekkere kleine gerechtjes gegeten....Er is een enorme ruimte in het gebouw zelf maar daar was al geen plaats meer. Toen zijn we buiten in een van de aparte kamers gaan eten. Dat was heerlijk rustig!



Hier Hw in de tuin van het restaurant. Na het ontbijt ben ik met de moeder van Hw naar een stoffenwinkel geweest en vervolgens naar een klerenmaker. Mijn favoriete concertbroek begint nu toch echt uit elkaar te vallen. Nu heb ik een nieuwe in dezelfde stijl besteld. Ik ben benieuwd!

's Avonds ben ik bij Roddy thuis geweest voor een feestje. Dat was wel gezellig. Alleen de busrit was vreselijk. In principe rijdt elke buslijn om de 5 minuten. Nou "mijn" bus kwam pas na bijna een half uur. Na 1 halte gooide de chauffeur ons de bus uit. Hij zei nog: "Hebben jullie dit bord niet gezien dan?" Aaargh. Nu stond ik dus midden in de spits (die ik net had willen vermijden) langs een 8 baansweg, met de volgende bus nog altijd niet in zicht. Een taxi pakken was tegen deze tijd ook geen optie meer en dus bleef ik maar wachten en wachten......Je raadt het al; de bus die uiteindelijk kwam was af-ge-la-den vol. De volgende paar haltes werd ik dan ook helemaal plat geduwd. Uiteindelijk was ik er dan (ik stond naast de deur in de bus maar uitstappen was nog niet zo makkelijk......). Gelukkig is Qiang nog altijd erg blij met de nieuwe auto zodat ze graag ritjes maakt. Zeker s'avonds als het iets rustiger is. Om 22.30 kwamen Hw en Qiang aan. Vervolgens hebben we nog tot een uur of 12 zitten te ouwehoeren. Op een gegeven moment ging Roddy nog even naar de winkel en kwam er een verjaardagstaart op tafel met kaarsjes en al (Roddy was op vakantie tijdens zijn verjaardag). Uiteraard moesten de lampen uit voordat hij weer naar binnen mocht. Om 12.30 waren we thuis.

Geen opmerkingen: