vrijdag 16 november 2007

IV

De uitdrukking van de dag is: 心想事成 oftewel "xin xiang shi cheng". Xin xiang (心想) betekend "denken in het hart". Shi cheng (事成) betekend "dingen om te bereiken". De totale betekenis komt dus neer op: "Mogen al je wensen uitkomen".
Vanmorgen heb ik anderhalf uur getennist met Hw en dat was toch nog behoorlijk heet.
Voor lunch hebben we de beroemde kantonese flensjes gegeten. Hw's moeder was namelijk in de buurt van het restaurant en heeft twee volle dozen meegenomen. Hw is nu weer aan het tennissen met zijn vriend Stan. Het schijnt vanaf morgen kouder te gaan worden volgens de krant. Ik ben beniewd, ze zijn namelijk al vanaf september aan het zeggen dat het kouder gaat worden. Ik merk er niet zoveel van! Behalve 's nachts dan.
Ik ben de laatste dagen weer piano aan het spelen. Langzaam maar zeker begint het weer ergens op te lijken.

1 opmerking:

Anoniem zei

He Joke en Haiwen!

Van harte gefeliciteerd met jullie 4-maandig jubileum! Enne, bedankt voor het kaartje! Ik ben jaloers op de temperaturen bij jullie. Hier vriest het 's nachts al... brrrrr!

Groetjes, Cyrina