zondag 2 december 2007

Sîmbătă

Bushokje:
Het concert van gisteren is goed verlopen. Ik vond met name de toegift van de violiste erg mooi. Ze speelde een langzaam stuk van Bach. Ik had het gevoel dat ze het vioolconcert van Tchaikovsky te zeer doordacht had; het voelde een beetje mechanisch en stroef aan. In de toegift liet ze dat achterwege en was ik erg onder de indruk.

Het schema van bus 285. Mmmm, waar moest ik ook alweer uitstappen?!


Vandaag ben ik met 4 "omaatjes" naar de hotsprings geweest. Ditmaal naar de dichtsbijzijnde op een uur rijden van de stad. Het is een hotspring in Chinese uitvoering: "gat-in-de-vloer" toiletten met halve deuren, onafgewerkte douches met een gezamelijke afvoergoot, betonnen muren, metalen kluisjes en spartaanse houten bankjes. Het buitengedeelte was goed. Deze hotspring is dan ook heel goedkoop: 88 RMB per persoon, inclusief busrit. Ik was de enige buitenlander......Het was er al met al goed toeven. Na afloop had ik helaas weer hoofdpijn (vorige keer ook al). Ik weet niet waardoor dat komt.

Na de busrit terug zijn de vader en moeder van Mickey ons op komen halen. Mickey had daarna klarinetles. Die jongen gaat hard vooruit! Na de les ben met hem ik naar het huis van Hw's ouders gegaan, waar Mickeys ouders op bezoek waren.

Nu zit ik hier weer eens een blogje te typen. Hw heeft vanmiddag gebeld om te zeggen dat hij in Shanghai is aangekomen. Waarschijnlijk belt hij straks wat uitgebreider.

1 opmerking:

Unknown zei

Ha die Joke,
Ik hoor je niet meer over de temperatuur ;-)
Zit er in de hotsprings soms zwavel?
In Canada heb ik daardoor heerlijke (not) hoofdpijn gekregen. Aangeraden werd dat je er maar 20-30 min in ging. btw: hier waait de wind door de bomen, dus je weet wat dat betekent....
Groetjes,
Bert.