maandag 3 december 2007

Duminică

Vanmorgen heb ik 150 RMB gewonnen met Mahjongen :) Dat is best veel. Mijn medespelers waren allemaal erg verbaasd over mijn niveau. Ik heb nu eenmaal al wat vaker gespeeld sinds ik in China ben en ik begin het spelletje goed door te krijgen.
Natuurlijk moet je ook wel steentjes (het equivalent van "kaarten") krijgen waar wat van te maken is. In de eerste 4 rondjes heb ik 3 keer gewonnen door het laatste steentje zelf te rapen. Dat is goed nieuws want dat levert extra veel punten op! Ik heb tot aan de lunch gespeeld. Na de lunch ben ik naar huis gegaan om even te relaxen en mijn leerlingen les te geven. Zometeen ga ik nog even bij hen langs om misschien nog wat te spelen en zowieso om warm te eten. Ahum "warm eten" doen we hier zowat elke maaltijd ;) Het is er nu een gezellig zooitje want er zijn nog 2 extra mensen aanwezig bij de Mahjonggroep; een stel wat normaal in San Fransisco woont. Met mijn Kantonnees gaat het de goede kant op. Ik versta al redelijk veel en kan ook wat zinnetjes in het Kantonnees terug zeggen, hahaha. Als dat niet lukt, spreek ik "gewoon" Mandarijn.

1 opmerking:

Jo en Riny zei

Beste Joke,

Het valt natuurlijk niet mee zonder Haiwen ( gelukkig tijdelijk), maar ik merk, dat je het aardig redt. Ga zo door en geniet nog van de muziek en alle andere zaken.

Groetjes,

Jo