vrijdag 14 december 2007

Week 50-4


Hier een bordje uit de bus. De eerste twee karaters (广州) betekenen Guangzhou, 正在(momenteel) 创建(oprichten). De tweede regel gaat zo: 国家(vaderland) 卫生(schoon) 城市(stad). Beetje vaag he? Maar zo hangt het dus wel op.
De repetitie van vandaag was bijzonder kort, een half uur ongeveer. We hebben Rhapsodie in blue en een pianoconcert van M. Hess doorgespeeld met de houtblazers. Helaas speelde aanvoerder vandaag weer lelijk, volgens mij heeft hij het fenomeen "ademsteun" nog niet ontdekt. Hij speelde overdreven jazzy en hield bijna geen toon meer over, alleen vibrato. Uiteraard moet ik weer 2de spelen.
Roddy was te laat omdat hij dacht dat de repetitie om 10.00 zou beginnen. Deze repetitie was echter in de orkestcompound en dan begint 'ie een half uur eerder omdat de meeste mensen geen reistijd nodig hebben. Ik was er al om 9.00 (ook wat aan de vroege kant, dat weet ik). Uiteindelijk kwam er om 9.50 eens wat leven in de boel en begonnen we te repeteren. Ik was vandaag helaas niet geduldig en heb me ook redelijk erg aan dit slome repetitiegedrag geergerd. De meesten kwamen om 9.29 op hun dooie gemak binnengelopen. Hoe je dan om 9.30 ingespeeld kunt repeteren, weet ik ook niet. De aanvoerder had nog niet eens zijn partij opgehaald voor de repetitie.....driedubbele zucht.......
Vannacht om 0.00 ging de telefoon, dat waren opa en oma Tummers. Heel gezellig! Ze vroegen me hoe laat het was maar ik had geen idee want ik sliep al. Toen zeiden ze dat het bij hun 17.00 was en heb ik uitgerekend dat het middernacht was. Een van de voorrechten van "het opa en oma zijn" is dat je op elk gewenst tijdstip mag bellen! Ik vond het hartstikke leuk.
Mickey heeft vanavond al les omdat ik er in het weekend niet ben. Morgenvroeg pak ik om 10.15 de trein naar HongKong.
Tot zondagavond of maandagmorgen!
Posted by Picasa

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Veel plezier in Hong Kong!

Groetjes, Cyrina

Paul en Annemie zei

Hey Joke,

Ik zie in de link van zondag jl. dat de pianist Lang Lang ook heeft meegespeeld? Of moet dat jubileumconcert (50jaar gso) nog plaatsvinden. Zag laats (uitmarkt Amsterdam) ook ene Lang Lang voortreffelijk piano spelen, zal wel dezelfde zijn. Wellicht zijn er nog meer Lang Langs in Cina, die ook nog piano spelen.

Een warme Kerst toegewenst en let een beetje op pa en ma, en jack en jolien.

Groetjes
Ome Paul

Paul en Annemie zei

Hey Joke,

Ik zie in de link van zondag jl. dat de pianist Lang Lang ook heeft meegespeeld? Of moet dat jubileumconcert (50jaar gso) nog plaatsvinden. Zag laats (uitmarkt Amsterdam) ook ene Lang Lang voortreffelijk piano spelen, zal wel dezelfde zijn. Wellicht zijn er nog meer Lang Langs in Cina, die ook nog piano spelen.

Een warme Kerst toegewenst en let een beetje op pa en ma, en jack en jolien.

Groetjes
Ome Paul

Marij zei

Hallo Joke en Hai Wen,

helaas vergeet ik steeds op je weblog te kijken. Ik zit zoveel achter de computer dat ik blij ben als ik klaar ben.
Maar gisteren heb ik eindelijk de router geinstalleerd en kunnen Lara en ik tegelijk internetten want nu moesten we dat nog achter elkaar plannen. Wie weet wordt het daardoor wat makkleijker eens op je blog te kijken.
Ik wens jullie een HEEL gelukkig en vooral toch ook slank 2008 toe. Als ik alle verhalen over uiteten ed. lees moet je toch wel dichtslippen langzamerhand.
Hier is alles goed. We hebben net twee weken vakantie achter de rug en ik heb zowaar ook echt veel dagen niets gedaan (aan werk en therapeutschap. Met het gevolg dat ik nu al een aantal dagen heel hard pees om het allemaal gedaan te krijgen. Ben vanmorgen om zes uur begonnen. Ik was al wakker vanaf half vijf. Tot 9 uur heb ik reuze veel gedaan en dat was erg lekker.
Lara is inmiddels 16 jaar geworden (en een stuk groter dan ik, al is dat geen bijzondere prestatie). Ze vindt maaar dat het snel gaat en eigenlijk heeft ze nu al het veertigersyndroom: de tijd gaat te snel, ik vind dat niet leuk.
Ik hoop dat ik dit zo meteen allemaal verstuurd krijg!

Ik heb mam en pap wel gemist de eerste januari bij het bezoek aan oma en opa. Maar goed ze zijn bijna weer thuis. Fijn!

Liefs, Marij