donderdag 13 december 2007

Week 50-3

Het concert gisteren was erg grappig. We speelden op de "beste" middelbare school van Guangzhou, in de sporthal (dit was echt geen "gymzaal" te noemen, zo enorm). Alle studenten kwamen keurig in het schooluniform; een blauw trainigspak (ahum). Er zat dus een enorme blauwe massa tegenover ons. Ze gedroegen zich erg netjes. Alle instrumenten werden voorgesteld en de aanvoerdes brachten aansluitend een stukje ten gehore. Hilariteit alom om toen de trombonesectie de jingle van het zeven uur journaal speelde (niet dat ik dat wist hoor, dat werd me ingefluisterd). Het was gisteren voor de afwisseling weer eens zomerweer hierzo. Het was 's middags 26 graden. In de sporthal was het behoorlijk heet, ook 's avonds nog. We hebben wat af zitten te puffen in onze redelijk dikke zwarte kleren. Niemand had verwacht dat het daar zo heet zou zij en in Xinghai is het altijd koud. Daarom is de standaard concertuitrusting nogal dik. Het weer werkt hier als volgt: het koelt af als "de koude wind" komt (duh.....) een paar dagen voor aankomst van de wind stijgt de temperatuur flink en daalt dan weer plotseling als de wind er daadwerkelijk is. Ik heb vanmiddag in een t-shirtje rondgelopen. Ik moet zeggen dat dat het kerstgevoel (wat al zeer summier is) niet echt versterkt!
Na het concert ben ik dus blijven logeren in de orkestcompound. We zijn om 21.50 nog wat gaan eten. Denk aan St. Jacobsschelpen, oesters, aubergine en noodles. Met z'n vijven hebben we maar liefst 9 euro weggewerkt. Het was een soort eethuis met 2 afdakjes van bamboestokjes en plastic zeil. Drie flessen bier (650 ml) kostten samen 99 eurocent. Er was voor de vorm een afzuigconstructie in de kooktent aangebracht maar aangezien alle rook eromheen kwalmde, kwam dit niet als constructief over.
Vanmorgen zijn Qiao en ik om 7.00 opgestaan omdat zij in Shenzen iets moest regelen. Ik heb een taxi naar huis gepakt. Na aankomst ben ik meteen een taart gaan kopen want Hw's moeder is/was vandaag jarig. Omdat het verrassingselement ook telt, ben ik de taart meteen gaan brengen. Het zal ongeveer 8.20 geweest zijn. Gelukkig vond zij het een leuke actie en zaten we om 8.30 gezellig taart te eten. Ik kreeg ook nog een glas versgeperst sinaasappelsap voorgezet.
Na de lunch ben ik naar de kapper geweest en nu heb ik weer een nieuw (kort) kapsel.
Nu ben ik net terug van het "verjaardagsuiteten". We waren met z'n drieen want Qiang moest helaas werken. Een andere dag kwam ook niet uit deze week vandaar dat we toch maar gegaan zijn. Morgenvroeg heb ik anderhalf uur repetitie en vrijdag ga ik richting Hongkong om alle globetrotters te verwelkomen.

Geen opmerkingen: