zondag 9 december 2007

Zes

Goedenavond allemaal!
Het is hier nu een uur of elf en ik ben net terug van het concert (Bruckner 7, als je deze symfonie nog nooit gehoord hebt, moet je nu naar de winkel rennen voor een opname.He-le-maal fan-tas-ti-sche muziek). We hebben erg goed gespeeld als resultaat van een week lang hard werken.
In dit stuk zitten ook 4 wagnertuba's. De hoornisten die dit instrument moesten bespelen, kregen pas op maandagavond hun instrumenten. Oeps!!!!! Eigenlijk kan dat dus gewoon niet. Je kunt het vergelijken met stijldansen; je hebt nog nooit een Rumba gedanst en op zaterdag moet je aan een professionele wedstijd deelnemen......Ze hebben het er erg goed vanaf gebracht. Vanzelfsprekend was het hier en daar wat vals maar daar is op zo'n belachelijk korte tijd niets aan te doen. Op woensdag dacht de dirigent er nog serieus over om het stuk te schrappen. De wagnertuba's zijn namelijk erg belangrijk. Het is eigenlijk ook de bedoeling dat dit stuk uitgevoerd wordt door "dubbel hout". D.w.z. dat elke partij door 2 mensen gespeeld wordt om de overdaad aan koperblazers te compenseren. Mmmmm, niet in Guangzhou; wij zaten met "enkel hout". We hebben ons dus helemaal suf moeten blazen. Ik had heel veel unisono samen met de aanvoerder. Dit ging erg goed en zuiver.
Hw heeft vandaag gebeld dat hij goed aangekomen is. Mickey heeft weer eens klarinetles gehad (ook goed, die jongen leert het wel!). Ook ben ik maar weer eens naar de yogales om 14.00 geweest. Dit alles had tot gevolg dat ik voor het concert onder een hoedje te vangen was (vergeet de doorloop niet; we hebben toen weliswaar niet het hele stuk gespeeld). Gelukkig ging het met spelen wel goed. Wel moest ik af en toe tegen mezelf zeggen: OPLETTEN, TELLEN!!!! Dat kun je je wel voorstellen in een symfonie die meer dan 1 uur duurt! Nu ga ik dan maar eens lekker in bed liggen en relaxen.
Doei!

Geen opmerkingen: