vrijdag 18 januari 2008

Lekkere lunch

Mmmm, de kwaliteit van koffie in China gaat vooruit! Vroeger kreeg je hier als koffie standaard koffie met melk en suiker. Nu zijn er heel veel verschillende soorten te krijgen. Hier een kopje Mochachino in het B.R.O. pizzacafe. Wel duur hoor: 20 RMB (2 euro, net zo duur als een busrit van het vliegveld tot in de stad...)
Mickey had vanmorgen al vroeg les, hij hoefde maar tot 11.00 naar school. Eigenlijk had ik vanmorgen repetitie om 11.00 maar gisteren hebben ze die naar 16.00 verplaatst. Geluk voor Mickey maar pech voor Dale, die nu al dik een maand geen engelse les heeft gehad. Hij stond namelijk om 17.00 gepland...... Mickey gaat morgen op voor zijn "graad 8" examen.
Het concert gisteravond ging wel goed. Allemaal stukken waar je je moe aan blaast zoals de Pomp and Circumstance nummer 1 van Elgar. Pfff, ik geloof dat ik in het hele stuk maar 2 maten rust heb. Wel goede embouchuretraing (ahum). Over een uur ga ik maar weer eens richting Xinghai. Vanavond speel ik alleen de eerste helft. Morgen (en gisteravond) speel(de) ik het hele concert. Ook leuk; kom ik gisteren in Xinghai, zie ik dat we Ouverture Candide spelen. Daar moet ik dus esklarinet in spelen. Kon ik weer naar huis om m'n es te halen. Jongejonge wat een organisatie! De dirigent was 50 minuten te laat dus ik was zelfs voor de aanvang van de repetitie terug. Normaal gesproken hangt het concertschema een paar dagen van tevoren op maar omdat we in Nanchang waren, was het schema voor ons muzikanten onbekend. De laatste keer was het kantoor nog slim genoeg om mij te bellen dat ik mijn es moest meenemen. Ik was toen weliswaar al onderweg naar Xinghai maar ik kon nog snel terug naar huis.
Vanavond spelen we voornamelijk Chinese muziek, das wel grappig.

1 opmerking:

Madeleine zei

Heey Joke,

Je zou zeggen dat 11.00 uur erg vroeg is, maar weet je hoe laat ik vanmorgen thuis was? 09.00 uur... Dat is maar 1 uurtje vroeger dan normaal op vrijdag, haha!!

Groetjes,
Madeleine

PS; zo' n kopje koffie zou ik ook wel lusten