maandag 18 februari 2008

Expat aan het woord

Hallo allemaal!
 
Na de radio uitzending van gisteravond ben ik nu ook nog op een andere plek op het internet te vinden. Namelijk op:
 
 
Neem maar eens een kijkje......
 
De repetitie verliep goed vandaag. We hebben een Chinees die nu Oostenrijker is. Voor de repetitie kwam hij met mij kletsen, dat was gezellig.
Hij heeft meteen een hele voordracht gehouden over hoe je muziek moet maken. Dat je dus de noten als het ware moet "vertalen" en niet zomaar wat moet toeteren/strijken.
Joehoe! Eindelijk! Het verschil was al snel te horen. Hopelijk blijft het goed hangen bij mijn medemuzikanten. Hij had het ook over "het karakter" van bijvoorbeeld pp. Is het een pp om te slapen of is er iets emotioneels aan de hand? Het laatste was het geval terwijl de strijkers voor de eerste optie kozen. Ik hoop dat hij het de hele week kan volhouden. De Chinezen hebben er soms een handje aan om wel "ja" te knikken en vervolgens toch te doen waar ze zelf zin in hebben. Vandaag heeft hij dat geen enkele keer geaccepteerd. Morgenvroeg hoef ik alleen de ouverture te repeteren. Daarna volgt het concert voor 2 piano's van Poulenc (daar zit ik niet in). 's Middags hebben de strijkers alleen repetitie. Ik ga na de ouverture met Ai op stap. Waarschijnlijk komen Roddy en Qiao later.
Dag!

1 opmerking:

Ilse zei

He Jokie!

Leuk dat je ff in NL bent geweest!
Veel succes en groet aan Haiwen!

X Ils