dinsdag 12 februari 2008

Overleefd

Het is nu 20.45 en ik lig in bed een blogje te typen. Hw heeft vandaag geprobeerd om een kacheltje te kopen maar dat is helaas niet gelukt. De meeste winkels waren nog dicht i.v.m. de nieuwjaarsvakantie. In de winkel die open was, waren de kachels uitverkocht. Ook wel logisch; dit is de koudste winter in 50 jaar hierzo.
Vandaag hebben we op het werk een "rood envelopje" gekregen. Dit is letterlijk een rode envelop met geld erin. We kregen maar liefst 500 RMB! Deze envelopjes krijg je rond nieuwjaar en staan voor geluk in het aankomende jaar. In de concertzaal was de verwarming kapot, brrr. Morgen wordt hij pas gemaakt want vandaag was eigenlijk de laatste vakantiedag. Omdat het donderdag echter al Valentijnsdag is, moesten wij alvast repeteren. We hebben een leuk, licht programma met o.a. The phantom of the opera, West Side Story (Mambo!), Sound of music (heel slecht arrangement), ouverture Figaro (Mozart) en heel veel andere stukken waar ik nu niet opkom. Het ging voor geen meter met spelen. Van alle noten langer dan 2 tellen (dat zijn er heel wat) raakte ik buiten adem. Heerlijk als je dan het adagio van Spartacus moet spelen, ik ging echt bijna dood. Maar ja, zoals je hier leest, viel dat nog mee want ik ben er nog.
Om 17.00 ben ik naar bed gegaan en er niet meer uit gekomen. Ik kreeg zelfs eten in bed :) een beetje broccoli met wat rijst. Het duurde erg lang om dat op te eten maar het is gelukt.
Morgen is de middagrepetitie geannuleerd, joepie!

Geen opmerkingen: