donderdag 27 maart 2008

Kong bai

Vandaag heb ik weer wat woorden en uitdrukkingen geleerd. Gisteravond tijdens het concert lag de eerste klarinet er tijdens een solo volledig uit. Vanmorgen hadden we het er nog even over. Hij had een "kong bai". Dit betekend letterlijk "witte leegte". Wij zouden zeggen een blackout (zwarte leegte?). Leuk he, die tegenstelling van zwart en wit. Vandaag hebben we alle delen gerepeteerd. Mijn eerste noot kwam na 52 minuten repetitie en vervolgens was ik 2 minuten actief. Die 2 minuten werden bereikt doordat het stukje een paar keer herhaald werd, hahaha. De rest van de dag heb ik hier en daar af en toe een minuutje gespeeld. Wederom veel gelezen dus. Erg leuk was dat de dirigent 1 minuut nadat ik het woord "direct" geleerd had, zei dat we "direct" op cijfer 17 moesten beginnen. Zoals je ziet heb ik vanalles gedaan om de lol erin te houden. Het is te merken dat ik vandaag veel gelezen heb want mijn nek ligt helemaal in de kreukels en doet behoorlijk pijn. Volgens mij is computeren dan ook niet echt bevordelijk dus ik zal het kort houden. Na het werk ben ik gaan mahjongen bij Hw's ouders. Mijn saldo bedroeg + 9 yuan. Vervolgens zijn we met Marieke en David uit gaan eten bij een Indier.
Het was wel lekker en ik zit nu nog supervol. Tot zover!

Geen opmerkingen: