vrijdag 28 maart 2008

Vrijdag

Vanmorgen begon de repetitie een half uur eerder. Uiteraard waren er mensen die niet goed opletten en die kwamen dus te laat. Dit tot zeeeeeeeer grote ergernis van de dirigent (en ook wel van mij). We hebben gewacht tot iedereen er was en zijn toen pas begonnen. We repeteerden met Maxim Rysanov; een heel erg goede altviolist. Wie had gedacht dat ik dat ooit van een alt zou zeggen, hahahaha! De Roccoco variaties van Tchaikovsky en een Romance van Bruch. De stukken zijn voor het orkest echt pure begeleiding. Na een uur waren we dan ook klaar. Maxim kan de rest van de dag bijkomen want de sfeer was door de chaos wel wat verpest. Op een gegeven moment was de paukenist verdwenen. Maxim vroeg zich af waar het over ging en ik heb naar achteren gewezen en een trommelgebaar gemaakt. Toen was hij weer op de hoogte. Het lijkt me niet leuk om ergens als solist te komen als je werkelijk niets verstaat. We hebben morgen om 15.00 pas generale repetitie. We moeten na de repetitie dus in Xinghai blijven hangen want het heeft geen zin om nog naar huis te gaan. Zometeen ga ik fitnessen.

Geen opmerkingen: