dinsdag 22 april 2008

Dirigent?

De dirigent van deze week is ziek en kan dus niet komen. Morgen krijgen we een andere dirigent. Ik weet alleen dat het een buitenlander is maar wie precies weet ik niet. Vandaag hebben we dus "zelf" moeten repeteren. We zaten met de houtblazers in de kleine zaal. Eigenlijk waren we net voor de lunch uitgerepeteerd. De chinezen wilden echter na de pauze ook nog even repeteren want dan krijgen ze voor 2 repetities betaald. Uiteindelijk waren we om 14.20 klaar. Roddy is met mij meegekomen en we hebben gesquashed. Dat was erg leuk. We zijn net gaan uiteten en het was voor de eerste keer echt maar zeer matig. We hadden soep die meer naar bloem smaakte dan wat anders.
Ik heb al drie dagen last van een enorme blaar in mijn lip. Blijkbaar komt dat door het warme weer (een soort hitte uitslag). Ik kan nog net spelen maar het doet de hele tijd pijn. Niet relaxed dus. Ik heb de blaar net aangestipt dus je kunt je wel voorstellen met wat voor een gezicht ik nu zit te typen.
Omdat de dirigent morgenmiddag pas aankomt hebben we morgen van 15.00 tot 21.00 repetitie. Ik heb Feng Jia (conservatorium studente) uitgenodigd om pizza te komen eten op donderdag. Misschien neemt ze ook haar klarinet mee. Dit etentje komt natuurlijk voort uit het feit dat ze me aan haar leraar heeft voorgesteld. Zo gaat dat nu eenmaal in China.

Geen opmerkingen: