donderdag 24 april 2008

Stomme Elgar

Jongejonge, wat is die symphonie van Elgar toch een rotstuk! Een en al lang uitgesponnen "gezeiver". Toen we rond 14.30 dan eindelijk Haydn No. 104 gingen repeteren was ik nog blij ook. Dat duurde echter niet lang want de meeste strijkers hebben nooit geleerd hoe ze stilistisch verantwoord moeten spelen. Zo doen bijvoorbeeld aan het eind van een frase een accent op de laatste noot i.p.v. deze netjes terug te nemen. De dirigent keek hier toch raar van op en herinnerde ons eraan dat we nog maar weinig repetitietijd over hebben en dat we deze niet kunnen verspillen aan dit soort basisdingen. Maar ja, als je de basis nooit echt goed geleerd hebt....
Trouwens, mijn klarinet is afgelopen zaterdag al gemaakt door de ex hoboist van het orkest. Dat is een oude man die nu nog in de orkestcompound woont en ook zelf hobo's bouwt. Een onwillig klarinetveertje is dus peanuts voor hem. Ik heb mijn klarinet na de repetitie langsgebracht en om 17.00 heeft Roddy (die in hetzelfde gebouw woont) hem voor mij opgehaald en meegenomen naar Xinghai waar we concert hadden. Ik had de man 's middags al gevraagd wat de reparatie ging kosten en toen zei hij: "Zeker niet meer dan 50 RMB". Nou, toen heb ik hem maar alvast 50 RMB gegeven en gezegd dat het zo goed was. Voor degenen die de wissselkoers even kwijt zijn; 50 RMB is 5 euro.
Over goedkope acties gesproken: net hebben Hw en ik allebei een nieuwe bril uitgezocht. Hw's oude bril heeft een barst en zijn "backup-bril" is te klein voor zijn hoofd. Tijd voor een nieuwe bril dus. Nu bleken de prijzen zodanig laag te zijn dat ik er ook maar en nieuwe voor erbij heb uitgezocht. We hebben net met ons tweetjes 76 euro uitgegeven en morgen liggen de brillen klaar. Niet slecht he? We hebben niet eens de goedkoopste glazen gepakt. Mijn montuur kost 8 euro, hahaha! Eens kijken hoe lang dat meegaat ;)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

HW's bril te klein voor zijn hoofd...??? ;);)

Groetjes, Cyrina

Unknown zei

Hey Joke,

Kunnen we bij jou allemaal onze brillen bestellen?!? Ik stuur je wel even de recepten van de opticiën door.

Marc.