zaterdag 10 mei 2008

Concert

Het concert was wel OK. De leuke aanvoerder heeft zijn solo in Le rois d'Ys mooi gespeeld. Hij heeft me deze week een paar keer gevraagd wat ik ervan vond en ik heb hem elke keer voorzichtig wat tips gegeven. Het was nog niet helemaal perfect maar een wereld van verschil met de eerste keer dat hij de solo speelde. De andere aanvoerder was dramatisch slecht. Ik kan het echt niet anders noemen. Alleen de langzame solo's waren OK (redelijk maar niet echt geweldig ofzo), alle techniek was drie keer niks. Ik heb me ondanks mijn goede voornemens kapot zitten te ergeren. Hij heeft zelfs een solo van ons beiden verknald. Hij moest hoge noten spelen (rond de e3) en ging volledig de mist in. Gelukkig heb ik wel doorgespeeld. Mijn god, ik moet hem aangegeven wanneer hij moet spelen.....zucht....O ja, hij meent dat piano hetzelfde is als forte...grrrrrrrrrr.
Het publiek was enthousiast. Er was niet zoveel publiek want we hadden vanavond bij hoge uitzondering geen solo concert. Als er een solo concert is komen de mensen met hun kind dat het bewuste instrument van die avond speelt luisteren. De dirigent was blijkbaar niet bekend genoeg om toch wat meer mensen op de been te brengen. Op niet muzikaal front: gisteren zijn Hw en ik nog gaan zwemmen. Ik kreeg enorme kramp in mijn voeten en ik kan je melden dat dat niet fijn is.
Vandaag hingen mijn voeten de hele tijd tegen kramp aan. Zeer a-relaxed. Zelfs de voetmassage mocht niet baten. Voor de rest hadden Mickey en Yong Qi vandaag klarinetles. Mickey kwam al vroeg bij Hw's ouders aan (toen we nog zaten te lunchen). Hij vroeg me of we niet bij Hw's ouders thuis les konden hebben. Ik zei:"Vraag maar aan Hw's ouders". Die vonden het uiteraard geen probleem. Na die les moest ik snel naar ons eigen huis waar Yong Qi nog voor mij aangekomen was. (Ik merk dat we inmiddels weer in het muzikale gebied terug gekeerd zijn. Ik moet echt wat meer andere onderwerpen gaan verzinnen. Maar ja, waar het hart vol van is......) Ik ga zo maar eens slapen want morgenvroeg moet ik weer repetitie gaan geven bij de harmonie.....om 9.00....op zondagmorgen.......

1 opmerking:

Unknown zei

Hey Joke,

Hoe is het om een harmonie-repetitie te doen, is het een beetje vergelijkbaar met onze harmonie?

Groetjes Annemie