vrijdag 9 mei 2008

Roussel

Had ik al verteld dat ik de 3de symphonie van Roussel een cool stuk vind? Zoniet: de derde symphonie van Roussel is een cool stuk. Als ik het wel al verteld had dit bovenste stuk niet lezen en vanaf "hier" beginnen te lezen:
(Hier) Vanmorgen ben ik op mijn minifiets naar Xinghai gegaan. Géén goed plan.....omdat een minifiets natuurlijk ook miniwieltjes heeft moest ik aan een stuk door blijven trappen. De zon scheen al flink en ik kwam maar niet vooruit. Mijn hoofd was dus knalrood. En dan heb ik het niet over "gewoon" knalrood. Neehee......dit leek meer op tomaat of egale rode verf. Dit tot groot vermaak van mijn collega's. Om 11.00 was ik pas weer tot mijn normale complexie terug gekeerd. Mijn collega's vonden het zo grappig omdat chinezen hoogstens een beetje roze worden. Van rode koppen en blozen hebben ze hier geen last. Een rode kop vinden ze erg schattig. Al was ik die fase wel een beetje voorbij geschoten vandaag. Het fietsje ligt nu in een kast in Xinghai (het is een vouwfiets). Morgenavond na het concert komt Hw mij halen en dan neem ik 'm mee naar huis. Terug fietsen was geen reële optie. De repetitie ging wel goed. Alleen onze harp heeft echt geen idee wat er moet gebeuren. De dirigent heeft haar al 5 keer verzocht om op een bepaalde plek even te wachten met haar inzet. Nee hoor, ze knalt nog gewoon door. Als de dirigent tegen haar praat (met vertaler erbij) kijkt ze een beetje verdwaasd terug alsof ze echt geen idee heeft waar het over gaat. Dat is wel wat vermoeiend. Zelfs wij blazers weten al wat de dirigent tegen haar zal zeggen. Na 15.00 was de concentratie van het hele orkest op. Om 15.30 mochten we naar huis. Nu zijn we net terug van de pizzeria. We gingen samen met een andere familie. Een van die mensen werkt in het ziekenhuis op de oogafdeling. We hadden het erover wat mijn bril gekost had. Ze zei dat het bij haar nog goedkoper kon omdat ze bepaalde mensen erg goed kent. Over 2 weken gaan we bij haar langs. Ik krijg dan een bril met alles erop en eraan (ontspiegeling, verkleurende glazen, dun en anti-alles) voor een zeer aangenaam prijsje. Waarschijnlijk niet meer dan 30 euro. Hihi, mijn connectienetwerk begint te groeien!

Hier een fotootje van woensdagavond in Hooleys:
Hw, moi en Roddy

Geen opmerkingen: