woensdag 21 mei 2008

De derde dag

Er is weer weinig nieuws vandaag want ik werd ziek en zwakjes wakker. Ik heb mijn fitnessles afgezegd (moeten afzeggen eigenlijk) en ben terug in bed gekropen. Om 10.30 heb ik Hw's moeder gebeld met het verzoek om wat rijstsoep te maken. Gelukkig had ze tijd en zin. Om 11.00 ben ik bij hun langsgegaan om de soep te eten. Ik kreeg ook allerlei medicijnen mee. En wat soep :) Jia Yin heeft om 17.00 wel les gehad. Dat is natuurlijk het voordeel als je thuis les geeft; je hoeft je niet ergens heen te slepen.
Op tv gaat het nu voornamelijk over de heropbouw en het voorkomen van ziektes in het rampgebied. Ik ben bang dat er vanaf nu echt geen overlevenden gevonden zullen worden. Gisteren werd nog iemand levend en in redelijke conditie gevonden. Hij vroeg aan de reddingswerkers hoe lang hij onder het puin gelegen had. Ze hebben hebben hem maar verteld dat dat 2 dagen was, om hem niet te zeer te stressen (ahum, voor zover je natuurlijk al niet gestrest bent als je onder puin wordt uitgegraven...). Voor de rest ben ik nog altijd zeer onder de indruk hoe de Chinezen zich samengepakt hebben om te helpen. De donaties stromen nog altijd binnen en iedereen leeft mee.

Geen opmerkingen: