donderdag 22 mei 2008

Trouwfeest

Over een uurtje gaan Hw en ik naar het banket ter ere van het trouwen van stel vrienden van Hw. Hw is vanmorgen al druk bezig geweest met het bijstaan van de bruidegom. In China is het traditie dat de bruidegom met al zijn vrienden de bruid thuis gaat ophalen. Uiteraard staan al haar vriendinnen klaar om de buidegom te testen. Ze testen of hij wel slim en sterk genoeg is om met hun vriendin te mogen trouwen. Dit gaat gepaard met veel geouwehoer en rode envelopjes geven.
Zo is bijvoorbeeld een schoen van de bruid verstopt en de mannen moeten deze zien te vinden. Ook zit er wel een potje armpje drukken met de schoonvader in (Dat weet je nog wel he, pap ;).
Ik ben nu helemaal netjes opgemaakt en mijn jurk ligt klaar. Gelukkig voel ik me vandaag weer bijna helemaal OK. De tortelduifjes hebben qua planning ook geluk want als dit feest in de rouwdagen was gevallen had het niet door kunnen gaan. Ik heb ook geluk met mijn werk deze week; ik hoef morgenmiddag pas in actie te komen.
Zoals jullie wel gezien hebben zijn er nogal weinig  foto's de laatste tijd (eentje ja). Dit komt doordat Hw het fototoestel nu op kantoor nodig heeft. We gaan voor eigen gebruik nog een nieuwe kopen maar ik weet niet wanneer. Ik heb hem gevraagd om het toestel vanavond mee te nemen zodat ik wat leuke plaatjes kan vastleggen.

Geen opmerkingen: