zondag 4 mei 2008

Metro

Het was leuk vandaag bij de Metro. Ik hoop dat ik alle eten op tijd kan opeten want er was natuurlijk teveel lekkers te koop (muesli, pesto, pindakaas, zongedroogde tomaatjes, "westerse" thee met smaakjes, roggebrood enz). David is ook meegegaan. Om 15.00 ging ik tennissen met Hw maar dat was geen succes. De zon kwam uit en ik werd zowat geroosterd. Mijn voeten waren spontaan aan de baan vastgeplakt en er was geen beweging in te krijgen. Ik had me natuurlijk goed ingesmeerd maar dat was in combinatie met alle zweet niet echt prettig te noemen. Om klokslag 16.00 ben ik opgehouden. Tijdens het avondeten aten we vis, curry aardappels met bief, soep en sla. Na het eten ging Hw weer tennissen. Ik wilde op het internet Chinees gaan leren maar ik kon mijn cursus niet in. Toen ben ik op een andere site spreekwoorden gaan leren. 賽翁失馬 is daar een voorbeeld van. Je spreekt het uit als; sai meng shi ma. Letterlijk staat er: poortwachter verliest paard. Dit spreekwoord komt uit een chinees verhaal. Nadat het paard ervandoor ging kwam het met meerdere paarden terug. De betekenis komt neer op "een geluk bij een ongeluk".
Zoals jullie al uit mijn tenniservaring konden opmaken was het warm vandaag. Ik schat een graadje of 33 en zeer vochtig. Het bliksemt nu al een paar uur maar er valt nog geen regen. Wel horen we steeds meer donder. We zitten nu dan ook in de slaapkamer met de airco aan. Heerlijk! Ik had net namelijk best wel hoofdpijn. Vermoedelijk doordat ik nog niet aan dit weertype gewend ben. Ik kan er maar beter snel aan wennen want dit gaat weer tot oktober duren ;)
Ik heb de laatste dagen weer wat meer klarinet geoefend want het programma voor volgende week is best lastig. We spelen:

-Poulenc Les Biches
-Ravel     La Valse
-Roussel Symphonie no.3



Geen opmerkingen: