zaterdag 24 mei 2008

Relatief rustige zaterdag

Hallo!
Vanmorgen tijdens de repetitie werd eerst de 15de symfonie van Shostakovich doorgespeeld. Ik ben op tijd naar de repetitie gegaan om even te luisteren. Wat een melig stuk zeg. Het eerste deel is nog wel leuk met allerlei citaten uit bekende werken. Het 2de, 3de en 4de deel lijken heel erg op elkaar. Er zitten wel mooie momenten in maar tussendoor zit erg veel "geneuzel" om het maar eens met een zeer professionele term aan te duiden. Het stuk is ook erg lang, ongeveer 50 minuten. Na de pauze was ik dan ook aan de beurt. Het ging op zijn GSO's wel redelijk. Alleen ritmisch niet echt (lees: totaal niet) strak. Na veel gepreek van de dirigent (Kijk nu toch naar mij, ik doe het erg goed al zeg ik het zelf) werd het wel beter. Op naar de lunch bij Hw's ouders thuis. Zij hadden al gegeten want Hw moest vroeg weg om te gaan tennissen. Qiang was terug uit Shenzen en we hebben wat gekletst. Om 14.30 had Mickey les. Om 14.45 belde de nieuwe leerling dat hij er al was. Hij woont ver weg en had de tijd wel zeer royaal ingeschat. Hij is maar bij de les van Mickey komen zitten. Mickey werd er wel wat verlegen van maar het was wel een goede oefening omdat hij nu best vaak op examen moet. Om 15.30 had de nieuwe leerling les. Het is niet echt een nieuwe leerling; hij kwam langs om voor te spelen voor zijn eindexamen. Hij is ook van plan om later in Duitsland te gaan studeren. Misschien komt hij over een paar weken nog eens. Vandaag hebben we het klarinet concert van Copland bekeken. Daar heb ik natuurlijk wel het een en ander over te melden ;) Hij speelt best goed. Hij hoeft voor zijn examen alleen dit stuk te spelen en niet eens tijdens een concert! Jongejonge....
Het was een leuke en nuttige les. Nu zit ik hier dan te tikken. Vanavond gaat Qiang met de auto op stap dus moet ik met de taxi naar Xinghai. Gelukkig ben ik in de pauze al klaar zodat ik de taxi's/de bus niet met het hele publiek hoef te delen.
Het is ontzettend plakkerig weer. In het weerbericht stond dat het 33 graden was maar dat het aanvoelde als 38. Het is zo nu en dan stralend weer en dan komt er een bui en dan is het weer stralend met stoom die overal vanaf slaat en dan komt er weer een bui en.......Er zijn ook heel veel "dreigbuien" oftewel buien die toch lekker niet vallen. Doei :)

Geen opmerkingen: