vrijdag 2 mei 2008

Shenzen

Vandaag hebben we Qiang naar Shenzen gebracht. Ze gaat daar met een vriend werken aan een internetbedrijf. Haar kamer is wel OK. Op de badkamer staat de gasfles op een piepschuimhoudertje in de douche......in de keuken staat en gasfles naast het kastje en de gasslang loopt door de kastdeur naar binnen zodat de deur niet dicht kan......Uhmmm? Uiteraard hebben we een grote schoonmaakactie gehouden en dat was ook wel nodig. Nou ja, eigenlijk heb ik meer een boek zitten te lezen want iedereen liep elkaar in de weg. Tijdens de lunch hebben we vis gegeten die gekookt was in een mengsel van water, olie en een halve kilo rode pepers. Die werden er heel sociaal door de serveerster uitgeschept aan tafel. De vis zelf was qua smaak niet eens zo super pittig. De bief die we besteld hadden echter wel. Brand! Na een bezoekje aan de supermarkt hebben we Qiang "achtergelaten" en zijn terug naar GZ gereden.
Hw en ik hebben van 18.00 to 19.00 getennist. Dat was nodig om de spieren weer even soepel te maken want we hebben toch 4 uur in de auto gehangen vandaag.
Op de heenweg kreeg ik een telefoontje van de moeder van een klarinetleerling van meneer Wang. (wat een hoop info in 1 zin he.) Meneer Wang is de leraar van het conservatorium en hij heeft me vanmiddag ook nog gebeld. Alles ging natuurlijk in het Chinees. Ik heb 90% gesnapt. Hopelijk waren die 10% niet al te belangrijk ;) De nieuwe leerling heeft morgen les. Ik weet niet wat precies de bedoeling is. Zo weet ik niet of het een eenmalige les is of dat ze vaker willen komen of dat ze gewoon eens bij een andere leraar willen kijken. Misschien zat dat in die 10% hahaha!
We wachten rustig tot morgen af.....

Geen opmerkingen: