maandag 30 juni 2008

Check up

Nou ik ben helemaal doorgescand, gemeten en geprikt vandaag! Op Chinese wijze; in het kantoor van het orkest. Alle dokters en instrumenten waren over de diverse kantoren verdeeld. Op de gang in de rij staan voor het volgende onderzoek. Bloedprikken in de hal naast de lift, een onderzoek op de "human resource" afdeling op 2 bij elkaar geschoven tafels, KNO in de conferentiezaal......noem maar op! Dit overigens geheel door het orkest betaald :) Wel nuttig natuurlijk en van deze tests krijgen we de uitslag wel te weten. Vorig jaar voor mijn werkvergunning mocht ik de resultaten niet weten. Stom he?
Na het geprik en gepor ben ik met Roddy en LuoJing gaan tennissen. In de stromende regen, ahum. We waren al bezig toen het begon te onweren dus zijn we maar doorgegaan. Van tennis had het niet veel weg maar het was wel vermakelijk. Roddy moest van tevoren "even" naar de bank. Nou, dat bestaat in China dus niet. Hij moest wat geld overmaken en dat heeft 20 minuten geduurd. De bediende mocht ons niet helpen met het schrijven van het bedrag in chinese karakters. Zij heeft ze op een apart blaadje geschreven en ik heb het vervolgens voor Roddy overgeschreven. Het adres van de tegenpartij mocht zij wel opschrijven. Afin, LuoJing kwam ook naar de bank en daarna zijn we gaan lunchen. Na het tennissen (aka het waterballet) hebben we nog koffie gedronken bij Starbucks. Daar hebben Roddy en ik veel nuttige orkestinfo gekregen van LuoJing. Zij speelt al 11 jaar in het orkest. Net is Tom weer eens op les gekomen. Zijn proefwerken zijn allemaal gemaakt dus nu is het tijd voor nieuwe lessen. Het ging voor zijn doen goed vandaag.

Geen opmerkingen: