dinsdag 1 juli 2008

Spa (?)

Vanmiddag zijn we (Qiao, haar vriend, Roddy, Michael (fagot) en ik) naar de spa geweest. Deze spa is in het South American Grand Hotel in Guangzhou. Vanaf mijn huis een luttele 5 minuten met de taxi. Binnen is er eerst een sauna gedeelte met een mini zwembad met van die massagespuiten en bubbels. Mannen en vrouwen worden hier gescheiden. Na het badderen krijg je een pyama waarin je binnen rond kan lopen. Er is van alles te doen: pingpongen, sporten, eten, films kijken, mahjongen, chillen enz. De mannen hebben ons uiteindelijk in de rustruimte gevonden. Roddy en Michael gingen een Thaise massage nemen. Dat was absoluut geen succes. de masseuse had een heel ander plan, als je begrijpt wat ik bedoel. Michael is zelfs eerder uit de massage weggegaan. Uiteraard hebben we deze gebeurtenissen diepgaand besproken onder het eten. Ik ben dus nu Roddies vriendin en ik kom uit Engeland want dat kwam het snelste in hem op ;) Na het eten waren we allemaal wat suffig. Ik heb in een enorme relaxstoel Wimbledon gekeken (om 20.00 Chinese tijd). De speakers zaten in de rugleuning dus dat was wel leuk. Om 21.30 vond ik het wel welletjes en ben ik met de taxi naar huis gekomen. Een bezoekje aan de spa kost 158 RMB en dan mag je 24 uur binnen blijven. Nou, die hebben we bij lange na niet gehaald. Het taxiritje kwam uit op 10 RMB (1 euro).

Geen opmerkingen: