dinsdag 17 juni 2008

De Falla

Zo, vanmorgen weer in actie gekomen! Het ging niet echt denderend met het orkest omdat ritme in China nu eenmaal een zwak punt is. De algemene chinese stelling is: snel is goed! Ahum.....dan heb je in de three cornered hat toch wel problemen op meerdere plekken. De dirigent van deze week is Dorian Wilson. Hij bracht het er goed vanaf maar kon het toch niet laten om wat "vervelende" opmerkingen te maken. Zo zei hij bijvoorbeeld: "Het ritme gaat nu wel maar ik zal het maar niet over de dynamiek hebben. Er moeten nog ongeveer een triljoen details verbeterd worden". Hij heeft helemaal gelijk maar ik weet inmiddels dat het orkest niet onder de indruk is van dit soort opmerkingen. Om 17.00 ben ik met Roddy gaan squashen. Eigenlijk hadden we meer zin in tennis maar het regende weer eens. Na deze sportieve activiteit (waarin ik zelfs in een set tot 7 punten wist te komen) zijn we weer naar dat ene Japanse restaurant gegaan. Hw ging rechtstreeks uit kantoor door. Hij kon helaas geen taxi bemachtigen dus is hij uiteindelijk in de stromende regen komen lopen. Roddy en ik hebben eerst een paar sushitjes gegeten en daarna hebben we netjes op Hw gewacht. Het was alweer lekker. Komen we erachter dat vaste klanten op dinsdag nog eens 10 % extra korting krijgen! De schade bedroeg 15 euro voor 3 mensen. Voor volgende week dinsdag hebben we dan ook het volgende plan opgesteld: eerst goedkoop Japans en daarna goedkoop naar Kongfu panda :)

Geen opmerkingen: