woensdag 4 juni 2008

Duimsteum

Jia Yin, mijn vooropleiding leerling heeft deze week met de Etude duimsteun (ontworpen door Ton Kooiman) gespeeld. Hij vond het comfortabel en zal ermee blijven spelen. Mijn andere leerlingen hebben ook een duimsteun meegenomen maar ik weet niet of de montage gelukt is. Hun duimsteunschroefjes zitten namelijk extreem ver uit elkaar. We zullen wel zien. De Etudes worden nu in China gemaakt in opdracht van het bedrijf waar Hw werkt. Ik heb nu een doos vol met duimsteunen in de woonkamer staan. Mijn klarinet collega SunDi gaat de verkoop in China op zich nemen; hij is nu onze agent. Zijn netwerk is natuurlijk vele malen groter dan dat van mij. Vanavond gaan we voor de afwisseling maar weer eens naar de film. Dit keer in een ander winkelcentrum (China Plaza). Daar is het leuker winkelen dan bij de andere bioscoop :) We gaan na het avondeten meteen door. Roddy (mijn hobo collega) is weer veilig terug in China. Hij heeft vorige week in een kasteel in Schotland gelogeerd dus zal Guangzhou wel even tegenvallen. De karaoke gisteravond was niet echt spetterend. Een vriend van Raul was de hele tijd aan het zingen en het schreeuwen. Zeer vreemd.....Hw en Qiao hadden ook wat liedjes ingeprogrammeerd maar die zijn door Rauls andere vrienden eruit gegooid. Aan een kant van de kamer zaten de orkestleden en aan de andere kant de niet orkestleden. Toenaderingspogingen waren van korte duur. Geen goede mix! Raul had het geloof ik wel naar zijn zin en het was zijn feestje. Alles OK dus. Ben nu ondertussen ook met Bettie aan het chatten. Goed he?

1 opmerking:

Anoniem zei

Benieuwd wat de andere leerlingen van de duimsteun vinden. Ik ondervind met mijn nieuwe klarinet nog geen problemen met de originele duimsteun, maar zo'n ergonomisch exemplaar is sowieso beter voor je duim.