woensdag 25 juni 2008

En weer regen.........

Er is een typhoon in de buurt dus het waait en regent. Ik wist alleen niet dat er eentje onderweg was dus ik had geen paraplu bij me :( Laten we stellen dat ik aardig verzopen van de repetitie thuis kwam. We hebben aan twee delen uit Romeo en Julia van Berlioz gerepeteerd. Wat een melige stukken zeg. Heel saai en stom (ook volgens de dirigent en mijn collega's). Je blaast (of strijkt) je er kapot aan en het klinkt gewoon nergens naar. Gelukkig hebben we de rest van het concert wel mooie muziek! De dirigent kwam me in de pauze vragen waarom de leuke aanvoerder niet in Prokofiev mag spelen. Toen heb ik maar uitgelegd dat onze muzikale directeur (YuLong) met de andere aanvoerder opgegroeid is en dat ze al vanaf de kleuterschool bij elkaar in de klas gezeten hebben. De reactie van de dirigent: "Hij had beter in de kleuterklas kunnen blijven." Hihi, zoals jullie zien, ben ik echt niet de enige die geen "fan" (ahum) van hem is. Door deze opmerking kunnen jullie ook vaststellen hoe "subtiel" de dirigent is. Hij maakt nagenoeg alleen politiek incorrecte opmerkingen. Hij noemt diverse jonge speelsters "darling" en weet uit ervaring dat je tegen Chinezen moet schreeuwen (of minstens een flinke stemverheffing toepassen) om dingen gedaan te krijgen. Het is in ieder geval geen moment saai. Morgen gaan we verder aan de West Side Story en Prokofiev. Weer een halve dag omdat de zaal 's middags bezet is. Het is de bedoeling om morgenavond te gaan tennissen met Roddy en LuoJing (violiste) maar ik ben bang dat dat nogal letterlijk in het water gaat vallen met een typhoon in de buurt..........

Geen opmerkingen: