vrijdag 27 juni 2008

Lucy's

Daar ben ik vanavond met Vlada, Adriana en Luan geweest. Als het zo doorgaat moeten zij binnenkort ook in de who's who-lijst opgenomen worden! Hw moest voor zaken naar Shenzen vandaag dus kon hij niet mee. We hebben buiten gezeten en ik heb lekkere spaghetti gegeten.
Op een gegeven moment viel Luan in slaap dus zijn we maar langzaam naar huis gegaan. Ik moet morgen ook gewoon werken dus dat was prima. De repetitie van vandaag ging wel. De dirigent heeft de vice voorzitter verteld dat als hij nog eens komt, hij niet met you-know-who wil werken. Voor de rest geen noemenwaardige incidenten. In de pauze heb ik Kantonees geofend met SeHui (hoboiste). Zij is erg aardig en is afgelopen dinsdag mee naar de Japanner geweest. Deze week heb ik haar geholpen met haar solostuk voor de herauditie. Alle tutti spelers moeten op 13 juli op "examen". Ze kunnen geloof ik niet ontslagen worden maar krijgen wel een A- B- of C-status toegewezen.
Wow, ook even een schok vandaag: na ons laatste seizoensconcert hebben we nog 5 andere concerten. Ik ben bang dat er minstens een met Chinese zangers is :( De titel is namelijk "bekende liedjes, bekende zangers". Ohooooooh....... Ik zal mijn oordopjes niet vergeten ;)
Over overdopjes gesproken: ik heb ze deze week dringend nodig. Romeo en Julia van Prokofiev gaat erg hard in het koper. Fijn om net voor de trompetten te zitten (niet dus). In de tweede maat van het stuk gaat het al fout. Ik heb het gevoel dat hij speciaal de pijnlijkste noten heeft uitgezocht om alle drama uit te beelden. Zo, nu ga ik nog even wat Wimbledon kijken, dag!

Geen opmerkingen: