donderdag 3 juli 2008

Druk dagje

Vanmorgen om 10.00 begon de repetitie. Net van tevoren kwam meneer Tan van de administratie langs om mijn oude contract op te halen. Dat was ik gisteren vergeten terug te geven. Net op dat moment kwam Roddy met mijn klarinet en partij (waar het contract inzat) de zaal binnen lopen. Goede timing he? Mijn klarinet heeft bij Roddy gelogeerd omdat ik gisteren toch geen tijd meer had om te oefenen. We hadden middagpauze van 12.30 tot 14.30. Roddy en ik zijn bij "the orange bowl place" gaan eten. Het eten komt namelijk in.....jawel hoor: oranje kommetjes! De Chinese naam van het restaurant kennen we niet. We bestelden bief sate noodles met soep. Het is zo'n restaurant met plastic krukjes en ventilatoren aan de muur. het is dan ook supergoedkoop. We aten samen voor 16 RMB (!). Daarna moest Roddy sleutels bijgemaakt hebben. Dat was ook een leuke ervaring. We gingen naar de "markt" een stukje verderop. Het was ook een geval van "back to the past". We vonden de sleutelmaker via een geurspoor; de zaak ligt naast een vogelhandelaar. Ik rook zilverzand en vogelzaad dus zijn we die kant opgegaan. De eigenaar kwam net terug op zijn fiets en deed het metalen rolluik omhoog. Toen de sleutels klaar waren zijn we een fruitsapje gaan drinken. Dat was erg lekker: een "slush" van vers fruit. Heel verfrissend maar in verhouding erg duur, wel 10 RMB! Het sapje hadden we nodig want de zon brandde behoorlijk fel. Het is nu nog 34 graden in de woonkamer. De rest van de repetitie verliep OK. Om 16.20 werden we al vrijgelaten (eigenlijk was de repetitie tot 17.00). Ik ben bij Qiao thuis op bezoek geweest want we hadden om 17.30 met Michael afgesproken om te gaan eten. Jordi (Qiao's vriendje) had een Spaans drankje meegenomen (klinkt als acacha ofzo en lijkt een beetje op grappa) en dat hebben we vanzelfsprekend "gesampled". Hups, de taxi in een uiteten. We zijn bij een Indisch restaurant geweest. Tja, het was weer eens lekker, wat kan ik anders zeggen? Wel duur hoor: 9,50 euro p.p.!!!! Na het eten zijn we in de buurt nog wat gaan winkelen. Om een uur of 21.00 heb ik een taxi naar huis gepakt.
Nu ga ik Wimbledon kijken :)

Geen opmerkingen: