vrijdag 4 juli 2008

Hoezee!

Dames en heren, het fotoloze tijdperk op deze blog is bijna ten einde! Ik ben vandaag met Hw's vader fototoestellen gaan kijken. Qiang gaat vanavond echter naar HongKong en het geloof is nog altijd dat de kwalteit daar betrouwbaarder is. Als de prijs in HK niet goed is, gaan we hier in Guangzhou een toestel kopen. Zeeeeeeer binnenkort kunnen jullie weer foto's verwachten :) We zijn ook op jacht geweest voor een Wii spelcomputer en Wii fit. Hw's vader wil ab-so-luut zeker weten dat we een echt toestel tegen een goede prijs kopen. Hij is vorige week al een middag op jacht geweest. Ik had vandaag al tegen hem gezegd dat we er een konden kopen. Nee hoor, hij moet eerst nog aan een andere vriend vragen of het daar echt wel betrouwbaar is. Een beetje frustrerend is dat wel maar we gaan waarschijnlijk morgen er echt eentje kopen.
Ik ben trouwens aan mijn nieuwe project begonnen: Kantonees spreken. Ik heb twee collega's en Hw's moeder aangewezen als docent. Mijn collega's noem ik nu "leraar". Dat is de gewoonte hier in China. We maken een hoop lol en het gaat best goed. Ik versta namelijk al 70-80% (hangt er vanaf waar het over gaat) en dus is het tijd voor de volgende stap! Deze week merkte ik dat ik aardig aan het verchinezen ben: ik leg lange afstanden op flipflops af (een jaar geleden kon ik nog geen 3 stappen lopen in die dingen), ik draag rokjes met een strik erop, ik vind slippers van 7 euro veeeeeeeel te duur en ik begroet mensen met de vraag "Heb je al gegeten?". Hoog tijd voor een vakantie in NL! Ik kom op 1 augustus terug (dan begint mijn vakantie officieel en ben ik lekker lang jarig) en blijf tot de 18de. Vanavond gaan Adriana, Vlada, Luan en ik naar Hw's tennisprestaties kijken. Hij doet mee aan een toernooi hier in de stad.

Geen opmerkingen: