vrijdag 25 juli 2008

Sanya

Daar ben ik nu op vakantie met Willem en Emelie. We zijn vanmorgen in ons "nieuwe" hotel in de stad aangekomen. Ons "oude" hotel lag namelijk wat ver van de stad af. Nu hebben we naast een geweldig uitzicht over de zee (met palmbomen en alles....zeer tropisch) ook een computer met internet op onze kamer. Kamers boeken is hier als buitenlander nog niet zo eenvoudig. Tenzij je gewoon drie keer teveel wilt betalen.....Vanmorgen is een jongen van ons oude hotel met ons meegereden omdat hij onze prijs niet goed vond (te duur dus). Hij wilde de kamer voor 40 euro regelen terwijl wij een prijs van 50 gekregen hadden. Na een lange discussie werd er een compromis bereikt: de eerste nacht blijven we voor 50 euro en daarna voor 40. Het was allemaal nogal vaag en ik snap het nog niet helemaal. Voor vandaag hebben we al betaald. Wie we voor morgen gaan betalen is nog niet duidelijk. De manager kwam namelijk nog langs om even vragen of we het goedvonden om 38 euro direct aan het hotel te betalen zonder verdere tussenkomst van die ene jongen. Zeer verwarrend!! We zullen het wel zien.
Als ik nu mijn hoofd naar rechts draai, zie ik de zee, wat wolkjes en palmbomen. Niet slecht he? Tussen het hotel en het strand ligt nog een weg.
Het klimaat is hier in tegenstelling tot GZ echt tropisch. GZ ligt namelijk in de sub-tropen. Eigenlijk is het hier lekkerder omdat het waait en 's avonds afkoelt. Nou ja "koel" het zal dan nog zo'n 28 graden zijn denk ik. Voor de rest kun je hier ook uitstekend eten voor redelijke prijzen.Ik ga deze week ook een middagje winkelen want de prijzen zijn nog lager dan in GZ. Als je hier loopt, komen er meteen 3 taxis en een motorfiets op je af. Dat is soms handig en soms vervelend. In het begin kon ik de mensen moelijk verstaan maar nu ben ik aan het Hainanese accent gewend. Ze kunnen mij allemaal prima verstaan (dat zeggen ze tenminste, hihihi).

Geen opmerkingen: